خبرگزاری کار ایران

روانشناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

هزینه‌های بالای دارویی و درمانی، مانع از پیگیری درمان بیماری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۲۰

هزینه‌های بالای درمان مانع از پیگیری درمان بیماری شده و این امر باعثایجاد مشکلات عدیده برای افراد جامعه می‌شود. / بیماران کلیوی با مصرف دارو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی در کنار سایر افراد جامعه زندگی کنند.

ایلنا: روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با اشاره به اینکه اغلب بیماران کلیوی از اقشار محروم جامعه هستند، گفت: هزینه‌های بالای درمان مانع از پیگیری درمان بیماری شده و این امر باعثایجاد مشکلات عدیده برای افراد جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، رقیه فاضلی گفت: بیماران کلیوی با مصرف دارو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی در کنار سایر افراد جامعه زندگی کنند.

روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، مشکلات مالی برخی بیماران کلیوی را عاملی برای بر هم خوردن کانون خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی و نبود شغل برای بیماران سرپرست خانواده مشکلاتی را در خانواده آنان ایجاد می‌کند.

وی حضور بیماران و اعضای خانواده آنان را برای مشاوره ضروری دانست و تاکید کرد: به دلیل مشکلات روحی و روانی بیماران، که احتمال مختل شدن زندگی خانوادگی آنان را نیز به دنبال دارد مشاوره‌های پی در پی و طولانی را می‌طلبد.

فاضلی به تشکیل یک بار جلسه مشاوره هفتگی در انجمن کلیوی زنجان اشاره کرد و گفت: موضوع مشاوره بستگی به مشکلات بیماران در رابطه با خانواده، ازدواج و تحصیل آنان است.

روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، اطلاع ناگهانی افراد از بیماری خود را از عوامل کاهش روحیه آنان برشمرد و ادامه داد: برای افراد پذیرفتن بیماری مشکل است و به دلیل ناآگاهی دچار استرس و افسردگی شده و از کار، تحصیل و زندگی باز می‌مانند.

فاضلی به مشکلات ازدواج دختران جوانی که دچار نارسایی کلیه می‌شوند اشاره کرد و افزود: این افراد بدون هیچ مشکلی می‌توانند تشکیل خانواده دهند و مانند سایر افراد سالم جامعه زندگی کنند.

وی با اشاره به برخورد نامناسب برخی افراد جامعه با بیماران کلیوی اضافه کرد: بیماران کلیوی با مصرف دارو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی در کنار سایر افراد جامعه زندگی کنند.

روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان حمایت خانواده‌ها از بیماران کلیوی را مهم دانست و تصریح کرد: همراهی خانواده بیماران باعثمی‌شود تا بیمار علاوه بر درد بیماری سایر مشکلات را کمتر احساس کند.

فاضلی ایجاد زمینه شناسایی و غربالگری بیماران کلیوی توسط مسئولان جامعه را خواستار شد و افزود: کاهش هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران کلیوی نیازمند، می‌تواند در تسکین دردهای بیماران موثر بوده و نقش مسئولان جامعه باید در این زمینه و در زمینه کمک‌ها ی مالی به بیماران پررنگ‌تر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز