خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان هشدار داد:

با افزایش قیمت داروها، زندگی بیماران کلیوی سخت می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۶

به دلیل قیمت بالای دارو، زندگی بر بیماران کلیوی سخت می‌گذرد و انجمن کلیوی زنجان نیز نمی‌تواند پاسخگو باشد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: به دلیل قیمت بالای دارو، زندگی بر بیماران کلیوی سخت می گذرد و انجمن کلیوی زنجان نیز نمی‌تواند پاسخگو باشد. با توجه به روند صعودی ابتلا به بیماری کلیوی در سال‎های اخیر، توجه به اقدامات پیشگیری در این حوزه ضروری است تا افراد از معضلات و مشکلات بعدی این بیماری مصون باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در بازدید از بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان که به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی و با حضور مسئولان و جمعی از خیّرین صورت گرفت، اظهار کرد: بیماری کلیوی یکی از آسیب‎های اجتماعی است که بیماران این بخش نیاز به حمایت‏های مختلف در حوزه‎های درمان و حتی اجتماعی دارند.

وی تصریح کرد: دیالیز آن طور که باید در جامعه شناخته شده نیست و این درحالی است که وقتی فردی وارد این چرخه شد تا آخر عمر و هفته‎ای سه بار باید دیالیز شود که تقریباً ۳۰ درصد موفق به پیوند کلیه می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه عمده مشکل بیماران این بخش هزینه بالای داروست، گفت: با توجه به روند صعودی ابتلا به بیماری کلیوی در سال‎های اخیر، توجه به اقدامات پیشگیری در این حوزه ضروری است تا افراد از معضلات و مشکلات بعدی این بیماری مصون باشند.

طهماسبی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی از سال ۵۹ پایه‎گذاری شده است، تاکید کرد: مسایل و مشکلات اجتماعی و معیشتی بیماران کلیوی بسیار بیشتر از مسایل درمانی آن‎‌هاست، لذا وجود یک انجمن که با منسجم کردن کمک‎های مالی از میزان تبعات این مسایل کم کند، ضروری است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، خاطرنشان کرد: این انجمن با ساماندهی کمک‎های مردمی و تامین آن بخش از فرانشیز بالای دارویی که در چهارچوب کمک‎های دولتی نیست، می‌‎تواند کمک موثری به بیماران کلیوی باشد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد تخت‎های دیالیز در سطح استان کافی است، گفت: در حال حاضر تعداد تخت‎‌ها و دستگاه‎های همودیالیز در سطح استان کافی است.

همچنین سرپرستار بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان ادامه داد: روزانه ۲۵ نفر برای دیالیز در اینجا حضور دارند.

هادی امامی گفت: دیالیز درمان نگهدارنده است تا بیمار کلیوی بتواند پیوند کند.

وی تصریح کرد: بیماران دیالیزی مابین ۱۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

سرپرستار بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان تاکید کرد: دیابت و فشار خون از دلایل مهم ابتلا به بیماری‌های کلیوی است.

مسئول کمیته بانوان انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان متذکر شد: مددکاران باید از لحاظ روحی، بیماران کلیوی را تقویت کنند.

صغری منتخبی ادامه داد: مردم باید شکرگزار سلامتی خود باشند و با هر طریق ممکن در کمک رسانی به بیمارانی که توان کار ندارند و از لحاظ مالی نیز با مشکل مواجه هستند، قدم بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز