خبرگزاری کار ایران

مدیر برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی کربلا در زنجان:

بیش از ۱۰ هزار نفر از نمایشگاه «در هوای حرم» بازدید کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۷

مدیر برگزاری مطلوب نمایشگاه هفته فرهنگی کربلا در زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی کربلا در زنجان گفت: این نمایشگاه در دو نوبت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۱۹ عصر تا روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه برای بازدید عموم دایر است.

مدیر برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی کربلا در زنجان گفت: غرفه کودکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، مرکز آفرینش‌های ادبی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جلیل عابدینی، مدیر برگزاری نمایشگاه «در هوای حرم» حسینیه اعظم زنجان، امروز با اعلام این خبر با بیان اینکه با برآورد صورت گرفته در ۲ روز نخست برپایی این نمایشگاه ۱۰ هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند، افزود: پیش بینی می‌شود، با اطلاع رسانی انجام شده طی روزهای آتی تعداد بازدید کنندگان بیشتر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اجرای برنامه هفته فرهنگی به پیشنهاد تولیت آستان امام حسین(ع) از ۱۵ روز پیش آغاز شده و با برپایی نمایشگاه در حسینیه اعظم زنجان در حال برگزاری‌ست.

عابدینی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز چهارشنبه ۶ آذر افتتاح شده است، اذعان داشت: این نمایشگاه در دو نوبت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۱۹ عصر تا روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه برای بازدید عموم دایر است.

مدیر برگزاری نمایشگاه در هوای حرم با اشاره به اینکه این نمایشگاه با مشارکت آستان مقدس امام حسین(ع) و حسینیه اعظم، آستان مقدس حرم حضرت ابوالفضل(ع) و همچنین حرمین امامین عسگریین برگزار می‌شود، افزود: غرفه کودکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، مرکز آفرینش‌های ادبی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

عابدینی به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: انتقال فرهنگ عاشورایی، ارائه خدمات و اطلاع رسانی در زمینه اقدامات انجام شده در حرم امام حسین(ع) به مردم زنجان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۰ غرفه دایر است، اذعان داشت: غرفه کودکان با هدف ترغیب کودکان به نقاشی با موضوع اهل بیت(ع) دایر است.

عابدینی همچنین از برپایی غرفه‌ای به همت مرکز آفرینش‌های ادبی آستان مقدس حرم امام حسین(ع) اشاره داشت و گفت: این مرکز سنگ‌های این آستان را با حکاکی‌های مربوط به ائمه(ع) در معرض دید عموم قرار داده است.

وی غرفه اطلاع رسانی سایت آستان امام حسین(ع) را بخش دیگری از این نمایشگاه عنوان کرد که اخبار این نمایشگاه را به صورت آن لاین پوشش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه غرفه دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در این نمایشگاه کتابچههایی را با عنوان حفظ و قرائت قرآن کریم توزیع می‌کند، اذعان داشت: در این غرفه آزمونی برای حفظ وقرائت افراد ۱۵ سال گرفته شده و آموزش قرائت سوره حمد به صورت صحیح ارائه می‌شود.

عابدینی، موزه نقاشی هنرمندان را از غرفه‌های جالب توجه این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این غرفه نقاشی به تصویر کشیده شده نقاشان مشهور و عکس‌های قدیمی حرم در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به دایر کردن غرفه حرمین کاظمین(ع) اشاره داشت و گفت: مسئولین این غرفه فعالیت‌های صورت گرفته در این دو حرم مقدس را به صورت کتابچه‎‌ای در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار داده‌اند.

مسئول برگزاری نمایشگاه در هوای حرم همچنین به همکاری ۱۰۰ نفر از خادمین افتخاری حسینیه اعظم زنجان در برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غرفه حسینیه اعظم زنجان با ارائه مستند شرح دلدادگی و کتابچه‌های محتوی اطلاعات حسینیه اعظم و اشیای تاریخی اهدا شده به این مکان مقدس درمعرض دید بازدیدکنندگان است.

وی در پایان با اشاره به برپایی غرفه‌ای توسط کانون پرروش فکری اشاره داشت و اذعان کرد: این غرفه تابلوهایی با موضوع اهل بیت(ع) در معرض دید عموم قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز