خبرگزاری کار ایران

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان زنجان:

مطالعه مهم‌ترین رکن در سرودن اشعار آیینی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۲

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان زنجان گفت: شاعران آیینی جوان زنجان باید با مطالعه عمیق اقدام به سرودن اشعار جدید کنند.

زنجان _ ایلنا: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان گفت: امیدواریم با فعالیت شاعران آیینی جوان و اقدامات متولیان فرهنگی استان، زنجان بتواند عنوان پایتخت شعر آیینی کشور را نیز کسب کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، رهبر حیدری، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: از جمله نقاط ضعف شاعران آیینی زنجان عدم مطالعه کافی در زمینه حادثه کربلا است.

وی با بیان اینکه بحثعاشورا و کربلا دریای بی‎کرانی است که هر شاعر به اندازه آشنایی که با امام حسین(ع) و سایر یاران ایشان دارد می‌‎تواند از طریق شعر به بیان حقایق عاشورا بپردازند، افزود: در واقع اشعار شاعران آیینی نسبت به‌شناختی که از امام حسین(ع) دارند با همدیگر متفاوت است.

این مقام مسئول به ظرفیت زنجان در زمینه اشعار آیینی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه شهر زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی شده است، آمار شعرای جوان این استان در زمینه شعر آیینی رشد قابل توجهی داشته است.

وی در پایان برگزاری شب شعرهای آیینی را از جمله اقدامات مفید در راستای رشد و ارتقای شاعران جوان در این عرصه برشمرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با فعالیت شاعران آیینی جوان و اقدامات متولیان فرهنگی استان، زنجان بتواند عنوان پایتخت شعر آیینی کشور را نیز کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز