خبرگزاری کار ایران

همزمان با نکوداشت روز جهانی معلولان در زنجان؛

همایش استانی گرامیداشت روز جهانی معلولین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۸۳

معلولان دارای دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی هستند که باید از آن‌ها به خوبی حمایت شود.

همزمان با نکوداشت روز جهانی معلولان در زنجان همایش استانی با نام «پروانه‌های احساس» در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی جعفری، مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان، امروز چهارشنبه(۱۳) آذر در همایش استانی «پروانه‌های احساس» با اشاره به توانمندیهای معلولان در جامعه واستفاده از این توانمندی‌ها تاکید کرد: امکانات و تجهیزات توانبخشی مورد نیاز معلولان جامعه تامین و این افراد از بیمه خدمات درمانی نیز بهره‌مند شوند.

جعفری با بیان اینکه درسال جاری مستمری معلولان در استان زنجان افزایش خواهد یافت خاطر نشان کرد: استانداری در برنامه عملیاتی خود برای دستگاه‌های متولی در این زمینه برنامه ریزیهای برای دستگاههای اجرایی نظیر آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد برنامه ریزی‌هایی در رفع نیازهای روزمره معلولان خواهد داشت.
این مقام مسئول در استان زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب خیرین در عرصه‌های مختلف اجتماعی تاکید کرد: برآورده کردن نیازهای این افراد توانمند در جامعه مشارکت افراد خیر و سازمان‌های مردم نهاد را می‌طلبد.

جعفری در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: باید برنامه ریزی برای مناسب سازی و تردد معلولان دردستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی در استان زنجان انجام شود، که در این زمینه کارگروهی درخصوص این امور مهم در این استان تشکیل شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان در جامعه گفت: سه درصد استخدامی معلولان نیز از سال جاری در دستگاه‌های دولتی استان زنجان لحاظ خواهد شد.

جعفری در ادامه با بیان برطرف سازی مشکلات جامعه معلولان در شهر‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی که مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و استخدام این افراد را در برنامه‌های خود اجرا کرده باشند در پایان سال مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به توانایی‌های این افراد تصریح کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی‌های دقیق زمینه مشارکت معلولان در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را فراهم و از ظرفیت و پتانسیل‌های این افراد استفاده شود.

در ادامه این مراسم رضا ربیعی، مدیر آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان زنجان نیز گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که تاکنون ضمانت اجرایی خوبی نداشته است.

ربیعی دراین زمینه افزود: این قانون در خصوص استخدام سه درصد از معلولان در دستگاه‌های اجرایی است که به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

وی با بیان برخی مشلات جامعه معلولان در کشور گفت: ۱۲ درصد از افراد در ایران دچار اختلال و معلولیت بوده و از این موضوع رنج می‌برند.

ربیعی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این راستا یادآورشد: اقدامات بسیاری در راستای بهبود وضعیت این افراد در جامعه انجام شده که با وجود تلاش‌ها تغییرات چندانی نیز مشاهده نشده است.

مدیر آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان زنجان ادامه داد: معلولان دارای دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی هستند که باید از ان‌ها بخوبی حمایت شود.

در پایان این همایش از برگزیدگان مسابقات کشوری و جشنواره عشق، عطش و عاشورا تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز