خبرگزاری کار ایران

مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان:

محتوا و ارزش فیلم‎ از مهمترین عوامل جذب مخاطب به سینماست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۵

مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان محتوا و ارزش فیلم را از مهم ترین عوامل جذب مخاطب به سینما برشمرد.

زنجان _ ایلنا: مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان گفت: هر فیلم یک هفته باید اکران شود و سپس با توجه به میزان استقبال از آن با تصمیم مسئولان و مدیران سینما درباره اکران آن تصمیم‏گیری خواهد شد و استان زنجان نیز به تبعیت از شهرستان‏های دیگر با اکران تهران اقدام به اکران فیلم‎‌ها می‌‏کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، رجب احمری، مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: پرفروش بودن یک فیلم علاوه بر تبلیغات بستگی به عوامل مختلفی دارد که محتوا و ارزش آن یکی از آن عوامل است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب فیلم نیز از عوامل تاثیرگذار در فروش یک فیلم در سینماست، افزود: سینما یکی از مهم‎‌ترین قطب‎های فرهنگی یک شهر محسوب می‌‎شود.

این مقام مسئول به لزوم ایجاد رقابت و پررونق کردن سینما‌ها تأکید کرد و ادامه داد: در گذشته با همکاری صدا و سینما آنونس‎های فیلم در تلویزیون هم پخش می‌‎شد که در کشاندن مردم به سینما نقش ویژه‎ای داشت ولی اکنون به دلیل هزینه‏های بالا این اقدامات صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار کمدی، یادآور شد: با توجه به آماری که در دست داریم فروش فیلم‏های کمدی بهتر از سایر ژانر‌هاست.

احمری به فروش اندک بسیاری از فیلم‎هایی که در سینما بهمن زنجان به نمایش درمی‎آیند، اشاره کرد و بیان داشت: ضعف تبلیغات مناسب در سطح شهر سبب شده است که کف فروش فیلم‎های درحال اکران راضی کننده نباشد و این معضلی است که تنها در مورد استان زنجان صدق نمی‌‏کند و می‌‎‏توان آن را به کل سینمای ایران تسری داد.

وی شرایط اکران در زنجان را تابع شرایط اکران تهران دانست و خاطرنشان کرد: برای اکران شهرستان‏‌ها و از جمله زنجان برنامه‌‎ریزی با تهران است ولی در شرایط خاصی خود شهرستان‏‌ها نیز اعمال نظر می‌‏کنند.

احمری با اشاره به اینکه قانوناً باید هر فیلم حتی در صورت نفروختن یک هفته در سالن‎های سینما به نمایش درآیند، افزود: هر فیلم یک هفته باید اکران شود و سپس با توجه به میزان استقبال از آن با تصمیم مسئولان و مدیران سینما درباره اکران آن تصمیم‏گیری خواهد شد و استان زنجان نیز به تبعیت از شهرستان‏های دیگر با اکران تهران اقدام به اکران فیلم‎‌ها می‌‏کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز