خبرگزاری کار ایران

همزمان با شروع فصل سرما وبارش برف و یخ بندان در استان زنجان؛

ستاد بحران استان زنجان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۲

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به بارش برف سنگسین در استان زنجان در روزهای پایانی فصل پاییز در زنجان گفت: تعداد در راه ماندگان استان زنجان ۱۳۱۶نفر بوند.

مدیر کل هوا‌شناسی استان زنجان گفت: استان زنجان شاهد ترسالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امروز چهارشنبه(۲۰) آذر همزمان با شرع فصل زمستان و بارش برف و یخبندان در استان زنجان جلسه ستاد بحران با حضور استاندار و مسئولین دستگاه‌های مرتبط در این زمینه برگزار شد.

در این جلسه صفی‌اله کرامتی، مدیر کل بحران استان زنجان با ارائه گزارش از نحوه اقدامات در چند روز اخیر بارندگی در زنجان گفت: تعداد در راه ماندگان استان زنجان ۱۳۱۶ نفر اعلام کرد.

در ادامه این جلسه نصیری، مدیر کل هوا‌شناسی استان زنجان، با بیان اینکه از اول سال جاری زراعی استان زنجان شاهد بارندگی مطلوب بوده است افزود: استان زنجان بالا‌تر از نرمال در سطح کشور در وضعیت ترسالی قرار گرفته است.

نصیری وضعیت خشکسالی استان را در تمامی شهرهای استان مطلوب و ترسالی عنوان کرد.

حافظ باباپور، مدیر کل راه و شهرسازی نیز با اشاره به اهمیت تکمیل و نگهداری راه‌های استان زنجان گفت: راه‌های سرمایه ملی هستند.

باباپور با بیان انکه سالیانه ۱۷۹میلیارد مورد نیاز است تا از راه‌های استان نگهداری شود افزود: استان زنجان به دلیل موقعیت قرار گیری در شاهراه استان‌های کشور نیازمند نگهداری و مرمت راه‌های ارتباطی سالیانه است.

وی همچنین عمر بالای ماشین آلات سنگین راهداری را در استان زنجان بالا‌تر از نرم جهانی دانست و تصریح کرد: میزان تردد در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان زنجان کاهش داشته است و دلیل این کاهش را بروز مسائل اقتصادی در این زمینه برشمرد.

این مقام مسئول در استان با اشاره به موظف بودن کاهش ۱۰درصدی سالیانه تلفات جاده‌ای یادآور شد: تزریق اعتبارات از جمله موارد موثر در حفظ جان هموطنان و مرمت راه‌هاست.

باباپور در ادامه با بیان اینکه در استان زنجان دارای ۲۸ راهدارخانه با ۵۵ اکیپ سیار و ثابت هستیم افزود: استان زنجان در زمینه تجهیزات و راهدارخانه‌ای مجهز جزو استان‌های بر‌تر است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با ارائه گزارش خاطر نشان شد: پایگاه امداد و نجات شمالغرب کشور به مرکزیت استان زنجان در حال احداثاست.

رحیم سروری زنجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز در این جلسه با ارائه گزارش از حوزه و بخش‌های اورژانس و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: در استان زنجان اولین پایگاه سلامت کشور راه اندازی شده است و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

محسن امین، شهردار زنجان نیز ضمن ارائه گزارش از عملکرد شهرداری از خدمات رسانی شهرداری در زمان بارش‌های اخیر در زنجان گفت: آگاهی رسانی و فرهنگسازی در زمینه اقدامات شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از الویت‌های اصلی در این راستا برای مشارکت مردم در این زمینه است.

وی مشارکت شهروندان را در زمینه پاکسازی شهر در زمان بارش‌ها وغیره را الزامی دانست و افزود: در این زمینه باید اطلاع رسانی و فرهنگسازی شود.

جواد رحمتی، معاون عمرانی استانداری نیز به عنوان آخرین نفر برای اولین بار حضور در این جلسه استان با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در مواقع ضروری تصریح کرد: باید در بحثمسئولیت‌های مدیران بحران بازنگری شود.

رحمتی در بخشی از سخنان خود برخی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران را فاقد اطلاعات کامل در زمینه بحران‌ها دانست و افزود: وجود پدافند غیرعامل در این مواقع بسیار حائز اهمیت است.

همچنین این مقام مسئول در استان زنجان آسیب‌شناسی ساختمان‌های عمومی از جمله ادرات دولتی و بیمارستان‌ها را ضروری ارزیابی کرد و گفت: برای مواقع ضروری باید از سالن‌های ورزشی بلا استفاده به‌عنوان سالن‌های چند منظوره در مناطق و روستا‌ها در این شرایط استفاده شود.

رحمتی در پایان با اشاره به اهمیت مرجع مشخص اطلاع رسانی در بحثمدیریت بحران گفت: فرهنگسازی در زمینه توقعات مردم و شهروندان بسیار مهم در این زمینه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز