خبرگزاری کار ایران

با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار؛

طرح‌های بهبود و اصلاح مراتع استان زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۵

۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای طرحهای بهبود و اصلاح مراتع در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۲ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

زنجان _ ایلنا: رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: توجه به مدیریت مراتع در قالب طرح‌­های مرتعداری می‌­تواند، پتانسیل بهره‌­برداری از مراتع را بالا برده و ضمن حفاظت و احیای این منابع کمک قابل توجهی در اقتصاد مرتعداران و دامداران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، تقی سالک، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز با اعلام این خبر گفت: این میزان اعتبار در صورت تحقق تا پایان سال در طرح‌های اجرایی شامل عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریت مرتع هزینه خواهد شد.

وی، بذرکاری و بذرپاشی، قرق مراتع، تبدیل دیمزارهای کم بازده به علوفه، ذخیره نزولات آسمانی، ساخت آبشخوار­های بهداشتی و کاشت نهال­‌های مرتعی را جزو فعالیت‌های این بخش عنوان کرد و افزود: با توجه به سطح بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتاری مراتع استان ضرورت تخصیص اعتبارات برای اصلاح و احیا سطح بیشتری از مراتع مهم است.

سالک همچنین از نظارت بر برداشت محصولات فرعی مرتعی خبر داد و متذکر شد: زنجان با داشتن گونه‌های متنوعی از محصولات فرعی و گیاهان دارویی می‌­تواند در این زمینه به عنوان استان پیشرو باشد.

وی در پایان بر لزوم اقتصادی کردن مرتع برای بهره‌­برداران تاکید کرد و افزود: توجه به مدیریت مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری می‌تواند، پتانسیل بهره­‌برداری از مراتع را بالا برده و ضمن حفاظت و احیای این منابع کمک قابل توجهی در اقتصاد مرتعداران و دامداران داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز