خبرگزاری کار ایران

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

مراحل پایانی بررسی کتاب «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» در حوزه هنری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۴

کتاب " فرهنگ و هنر در دارالخمسه " نوشته حسین عباسی نیا در مراحل پایانی بررسی جهت اخذ مجوز برای چاپ قرار دارد.

زنجان _ ایلنا: مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب فرهنگ و هنر در دارالخمسه نخستین کتاب در سطح استان است که دو بخش فرهنگ و هنر در زنجان و آذربایجان در آن پرداخته شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، موسی قرجه لو، مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان زنجان امروز با با اعلام این خبر گفت: «فرهنگ و هنر در دارالخمسه» کتاب نفیسی در عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان است که مراحل تحقیق، پژوهش، نگارش و طراحی آن به اتمام رسیده و در حال حاضر در مرحله پایانی بررسی جهت اخذ مجوز چاپ در حوزه هنری مرکز قرار دارد.

وی لزوم پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر منطقه زنجان را از جمله مهم‌ترین اهداف تالیف این کتاب عنوان کرد و بیان داشت: مسئله فرهنگ همواره باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد و از آنجایی که زنجان از فرهنگ غنی برخوردار است، بررسی تاریخ فرهنگ و هنر این منطقه امری مهم و تاثیرگذار در این راستا خواهد بود.

قرجه لو با اشاره به اینکه این کتاب در ۳۷۰ صفحه آماده شده است، افزود: کتاب فرهنگ و هنر در دارالخمسه نخستین کتاب در سطح استان است که دو بخش فرهنگ و هنر در زنجان و آذربایجان در آن پرداخته شده است.

این مقام مسئول، زنجان در یک نگاه، تاریخ زنجان، مراسم نوروزی، مراسم و آئین‌های زمستانی، مراسم عروسی در زنجان، بازی‌های محلی در زنجان، مراسم و باورهای مردم، سینما، موسیقی و تئا‌تر زنجان را از جمله بخش‌های این کتاب عنوان کرد.
قرجه لو با بیان اینکه تاریخچه هنرهای مذکور از دوره افشاریه تاکنون به طور کاملا مستند در این کتاب ارائه شده است، ابراز کرد: دوره‌های قبل از دوره مذکور به علت نبود سند و مدرکی مشخص در این خصوص، فقط به صورت گمانه‌زنی و نوعی جریان حدسی نگاشته شده است.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان زنجان در پایان یادآور شد: این اثر ارزشمند پس از تائید صاحب نظران فرهنگ و هنر در حوزه هنری مرکز وارد مراحل بعدی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز