خبرگزاری کار ایران

شاعر برجسته خبرداد:

استقبال خوب هنرمندان جوان از کارگاه آموزشی شعر حوزه هنری استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۳

شاعر زنجانی از استقبال خوب هنرمندان و هنرجویان از کارگاه آموزشی شعر حوزه هنری استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حامد رحمتی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این کارگاه اشعار و آثار هنرجویان در زمینه‌های نقد مدرن و بر اساس آموزه‌هایی که در کلاس شکل گرفته توسط خود هنرجویان مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

وی افزود: نقد و بررسی آثار شاعران مطرح کشوری و بررسی مکاتب ادبی که زمینه ساز اتفاقات مهمی در ادبیات جهان بوده است نیز از دیگر موضوعات این کارگاه است.

رحمتی با یادآوری اینکه ۵ تن از برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر استان از هنرمندان حوزه هنری استان زنجان هستند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک با موجی از شاعران نوسرا در استان زنجان مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آثار هنرجویان در ابتدایی تشکیل این کارگاه از کیفیت پایینی برخوردار بود، تصریح کرد: با هم اندیشی و تلاشی که بین هنرجویان بوجود آمد امروز شاهد تولید آثاری هستیم که در مقایسه با اشعار معاصری که در سطح کشور تولیدمی شوند چیزی کم ندارند بلکه درر مواردی بالا‌تر از آن‌ها نیز هستند.

رحمتی به رویکرد مثبت مسئولان حوزه هنری استان زنجان در عرصه شعر نو اشاره کرد و بیان داشت: نهال شعر نو در حوزه هنری استان زنجان کاشته شده و روز به روز شاهد استقبال هنرمندان جوان از این هنر معاصر هستیم.

وی مضمون اصلی اشعار هنرجویان را انتقادی خواند و گفت: این هنرمندان جوان موضوعات اجتماعی، جنگ، سیاست‌های استعماری کشورهای غربی و وضعیت اقتصادی را با مایه‌های فلسفی و عاشقانه در اشعار خود می‌گنجانند.

رحمتی با تاکید براینکه آثار بالقوه‌ای که از سوی هنرمندان حوزه هنری تولید می‌شود قابلیت چاپ به عنوان کتاب را دارد، ابراز داشت: گردآوری و چاپ آثار این هنرمندان معاصر در قالب یک مجموعه می‌تواند گام بزرگی در جهت مهجوریت زدایی این هنر در استان زنجان باشد.

وی در پایان با یادآوری اینکه حدود ۲۵ نفر از هنرمندان و هنرجویان به صورت ثابت در کارگاه شعر حوزه هنری استان زنجان حضور می‌یابند، اظهار کرد: در ایام تعطیلات دانشگاه‌ها به تعداد هنرجویان اضافه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز