خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۱

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان از ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد خبر داد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان از ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: در مجموع برای ایجاد این تعداد شغل بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از ۸۰ درصد اعتبارات در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، منصور عبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان در راستای تحقق برنامه‌های توانمند سازی جامعه هدف امداد طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد با توجه به تعاملات موجود بین کمیته امداد و موسسات کاریابی خصوصی و کارفرمایان، شرکت‌ها، موسسات و کارخانجات در سطح استان مشغول به فعالیت شده‌اند، اضافه کرد: همچنین برای یک هزار نفر از مددجویان نیز با پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح اشتغالزایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده با پرداخت تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی، دامپروری، مشاغل خدماتی و… بوده است، اضافه کرد: در مجموع برای ایجاد این تعداد شغل بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از ۸۰ درصد اعتبارات در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به بند(ب) ماده ۳۹ برنامه پنج ساله توسعه درباره نهادهای حمایتی اذعان داشت: بر این اساس نهادهای حمایتی موظف هستند، سالانه ۱۰ درصد از مددجویان خود را پس از توانمند سازی از تحت پوشش خود خارج سازند.

عبادی با بیان اینکه طبق برنامه سال ۹۲ مقرر بود، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تحقق امر اشتغال مددجویان کمیته امداد اختصاص یابد، تصریح کرد: با توجه به عدم تامین منابع بانکی مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و مشکلات موجود تنها ۱۵ درصد اعتبار مورد نظر به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در فرصت باقی مانده از سال جاری و تامین اعتبارات مورد نیاز افرادی که طی فرآیندهای لازم و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نظر پرونده آن‌ها تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شده است، این نهاد بتواند مطابق برنامه پنجم به تعهدات خود عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز