خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبرداد:

صدور ۱۰۴ هزار جلد شناسنامه رایانه‌ای در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۴۸

از زمان آغاز صدور شناسنامه رایانه ای که از سال ۸۹ در کشور کلید خورد، ۱۰۴ هزار جلد شناسنامه رایانه ای در استان زنجان صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۸۹ نفر در استان زنجان تغییر نام داده‌اند.

سید موسی متوسلین، مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: در ۸ ماهه امسال تعداد ۲۵ هزارو ۳۷ جلد شناسنامه رایانه‌ای برای عموم مردم استان صادر شده است.

وی ادامه داد: این شناسنامه‌ها برای افراد واجد شرایط ۱۵ ساله‌های تمام به منظور عکسدار کردن شناسنامه و افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار تغییر مندرجات، پارگی و مفقودی شده صادر شده است.

متوسلین با بیان اینکه صدور شناسنامه رایانه‌ای از سال ۸۹ همزمان درسراسر کشور آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۴هزارجلد شناسنامه رایانه‌ای در استان زنجان صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان افزود: در عین حال افرادی که شناسنامه آن‌ها مشکلی ندارد برای تعویض اقدام نکنند زیرا شناسنامه‌های فعلی همچنان تا زمان اعلام فراخوان معتبر خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین درخصوص آمار تغییر نام درهشت ماهه سال جاری گفت: یک هزارو ۲۸۹ نفر در استان زنجان تغییر نام داده‌اند.

وی در ادامه افزود: از تعداد کل اسامی تغییر یافته ۹۱۶ مورد از طریق مجوز اداره کل، ۲۵۳ مورد از طریق صدور آراء هیئاتهای حل اختلاف مستقر درادارات ثبت احوال و ۱۲۰ مورد از طریق صدور آراء دادگاهی تغییر نام داده‌اند.

متوسلین در پایان ضافه کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که پس از تفویض اختیار از سوی سازمان ثبت احوال کشور به ادارات کل استان تغییر نام افزایش چشمگیری داشته و مراجعات مردم به دادگاه‌ها و مراجع قضایی کمتر شده و در سریع‌ترین زمان ممکن این کاردر ادارات ثبت احوال انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز