خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اسلام بهترین برنامه برای تعالی انسان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۶۸

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در دومین نشست سبک زندگی اسلامی که با حضور کارکنان و خانواده های آنان برگزار شد گفت: اسلام بهترین برنامه برای تعالی انسان دارد.

زنجان _ ایلنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: والدین نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و باید پدر و مادر آموزه‌های دینی را به بهترین شکل به فرزندان خود یاد دهند تا شاهد نسلی سالم در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دومین نشست سبک زندگی اسلامی با حضور کارکنان وخانواده‌های اآنان گفت: اسلام بهترین برنامه را برای سعادت و تعالی بشر دارد و باید با عمل به رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در ترویج فرهنگ دینی در بین خانواده‌ها همت گماشت.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر هجمه‌های زیادی بر علیه اسلام وارد می‌شود اظهار داشت: دشمن در صدد است با زیر سوال بردن ارزشهای اسلامی و انسانی به اهداف شوم خود برسد و باید با کار فرهنگی در سطح جامعه و به خصوص خانواده‌ها تلاش کرد تا روز به روز بر توسعه معارف الهی کمک کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با یادآوری اینکه موعظه با تعلیم فرق دارد ابراز داشت: در تعلیم و تعلم آموختن است و معلم درس می‌دهد ولی در موعظه تکرار زیاد است تا تاثیرگذاری پیام بر مخاطب بیشتر شود.

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: یادمرگ و قیامت انسان را بیدار می‌کند تا هر روز به حساب زندگی خود برسد و بداند که دنیا محل دل بستن نیست.

وی خاطر نشان کرد: والدین نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و باید پدر و مادر آموزه‌های دینی را به بهترین شکل به فرزندان خود یاد دهند تا شاهد نسلی سالم در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: انسان در دنیا نباید گناه کند و اگر هم گناهی مرتکب شد باید به درگاه خدا توبه کند و حساب و کتاب خود را به صفر برساند، چرا که در آخرت جایی برای جبران وجود ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه باید یادخدا در خانواده‌ها بسط و توسعه یابد گفت: ایجاد ارتباط با خدا و معرفی خدا به فرزندان باید در اولویت برنامه‌های پدر و مادر باشد.

حجت الاسلام خدایی افزود: در هستی موجودی مهربان‌تر از خدا وجود ندارد و باید حقایق هستی را به بهترین شکل در جامعه و خانواده‌ها نهادینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: گناه کردن نوعی بیماری و مرض روحی است و انسان باید با بازگشت به سوی خدا در صدد جبران گناهان باشد.

وی در ادامه به مساله نبوت اشاره کرد و گفت: خداوند با ارسال پیامبران تلاش کرده تا بشر را به آگاهی برساند و راه حق و حقیقت را به وی نشان دهد و حجت برآنان تمام شود و پیامبران حقایق هستی را بر انسان‌ها بازگو کرده‌اند.

وی ادامه داد: تبیین خدمات پیامبران و به خصوص پیامبر اکرم(ص) باید توسط والدین به فرزندان منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند با بعثت پیامبر اکرم(ص) حجت را بر تمام بشر تمام کرد و پیامبر اکرم(ص) عرب جاهلی را از ظلمت به نور و روشنایی هدایت کرد.

حجت الاسلام خدایی در پایان اظهار داشت: راه علی و ائمه اطهار بهترین راه برای سعادت بشریت و اصلاح فرد به اصلاح جامعه و خانواده کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز