خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبرداد:

برگزاری ویژه برنامه‌ها در ایام محرم با محوریت عاشورا و آشنا کردن کودکان با فلسفه عاشوراست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۴

مدیرکل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: همزمان با اربعین حسینی ویژه برنامه های مختلفی در کانونهای پرورش فکری استان زنجان برگزار می شود.

زنجان _ ایلنا: مدیرکل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این برنامه‌ها در راستای آشنایی کودکان با فلسفه عاشورا برگزار می‌شود.

غلامحسین نظری مدیرکل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همزمان با آغاز ماه محرم ویژه برنامه‌هایی را با محوریت عاشورا و آشنا کردن کودکان با فلسفه عاشورا برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اربعین حسینی نیز برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز برگزار می‌شود، خاطرنشان ساخت: در همین راستا فضاسازی کانون‌ها با محوریت عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) در محل کانون‌ها انجام شده است.

این مقام مسئول به قصه گویی با موضوع عاشورا توسط مربیان کانون‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در مرکز شماره یک معرفی کتاب با موضوع عاشورا از انتشارات کانون اجرا می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاهی از این کتب در این مرکز اشاره کرد و گفت: در روزهای(یکم یا سوم دی) سال جاری دانش آموزان مدارس برای بازدید از این نمایشگاه دعوت خواهند شد.

نظری همچنین به برپایی نمایشگاهی با عنوان «اسطوه‌های صبر» در مرکز شماره ۲ در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه نیز تصاویری از زندگینامه حضرت زینب(س) از زمان تولد تا وفات و واقعه کربلا به منصه نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته وی نمایشگاه اسطوره صبر در هفته فرهنگی کربلا در استان زنجان در محل حسینیه اعظم زنجان به نمایش درآمده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین خاطرنشان ساخت: ویژه برنامه دعوت از مادحین برای اجرای مراسم سوگواری و عزاداری در محل کانون‌ها از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی است.

وی به اجرای برنامه نمایش فیلم با موضوع عاشورا در مرکز شماره سه اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه‌ها در راستای آشنایی کودکان با فلسفه عاشورا برگزار می‌شود.

این مقام مسئول همچنین به انتشار فراخوان آموزش قصه گویی ویژه مربیان مهد‌ها و والدین خبر داد و گفت: این دوره‌ها در راستای آشنایی این افراد با نحوه قصه گویی و جذابیت‌های آن اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا(۱۵ دی) برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

به گفته نظری در شهر زنجان پنج کانون پرورش فکری، یک کتابخانه سیار روستایی، کتابخانه شهری و کتابخانه پستی و ۱۵ کانون نیز در شهرستان‌های استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ تعداد ۱۷ هزار و ۹۹۵ نفر عضو این کانون‌ها بودند، خاطرنشان ساخت: در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز یک هزار و ۹۱۸ نفر به این تعداد اضافه شدند.

نظری همچنین در پایان تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان را ۱۶۶ هزار و ۹۳۲ جلد کتاب عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز