خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور زنجان خبرداد:

ساخت سامانه کنترل تردد(تشخیص چهره) شاهد توسط پیام نور استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۱۹

مدیر رایانه دانشگاه پیام نور استان زنجان موفق به ساخت نرم افزار سامانه کنترل تردد(تشخیص چهره) شاهد شد.

مدیر رایانه دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: سامانه تشخیص چهره شاهد قادر است از تمام تصویر دریافتی از دوربین‌ها تنها قسمت صورت افراد را جدا نموده و با حجم پایین ذخیره کند.

به گزارش ایلنا از زنجان پرویز صیادی، مدیر رایانه دانشگاه پیام نور استان زنجان، کاربردهای این نرم افزار را، کنترل تردد اماکن حساس جهت تامین امنیت سازمان‌ها و ارگان‌ها، ذخیره تصاویر بر اساس تاریخ، زمان، و حجم بسیار پایین ذخیره سازی تصاویر در مقایسه با فیلم دوربین مدار بسته عنوان کرد.

وی امکان تشخیص بلادرنگ محدوده چهره با الگوریتم‌های پیچیده پردازش تصویر، حفظ امنیت تردد به سازمان در عین تکریم ارباب رجوع و مراجعین، ذخیره اطلاعات و زمان ورود و خروج افراد در پایگاه داده به صورت کاملا خودکار، عکسبرداری از چهره بدون نیاز به آماده سازی و عکسبرداری از چندین چهره بطور همزمان را از دیگر ویژگی‌های سامانه تشخیص چهره شاهد برشمرد.

صیادی تصریح کرد: سامانه تشخیص چهره شاهد قادر است از تمام تصویر دریافتی از دوربین‌ها تنها قسمت صورت افراد را جدا نموده و با حجم پایین ذخیره کند.

وی ادامه داد: با استفاده از این نرم افزار در صورت نیاز به مرور مجدد تصاویر افرادی که از مقابل دوربین گذشته‌اند، نیازی به مشاهده مجدد فیلم نیست؛ بلکه با یافتن تصویر شخص از میان سایر تصاویر، فیلم از‌‌ همان جایی که شخص وارد تصویر شده‌است نمایش داده می‌شود که از نظر امنیتی این اصل که تصاویر صورت مراجعین جدا شده و ثبت شده باشد بسیار حائز اهمیت است.

این مبتکر زنجانی در پایان با اشاره به اینکه ساخت این سامانه سه ماه زمان برده است، گفت: سرعت و دقت بالا در ثبت تصاویر از قابلیت‌های سامانه تشخیص چهره شاهد نسبت به مشابه خارجی و ایرانی خود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز