خبرگزاری کار ایران

با همکاری حوزه هنری استان زنجان صورت می‌گیرد؛

اجرای نمایش " هُبل در آتش " در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۷۲

نمایش " هُبل در آتش " به نویسندگی علیرضا فرید راد و به کارگردانی حمیدرضا قزلباش در تالار هنر فرهنگسرای امام(ره) تا(۸ دی ماه) سال ۹۲ به روی صحنه می‌رود.

زنجان _ ایلنا: مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان زنجان گفت: عبا عمره کیسان از یاران مختار در میدان شهر آماده کشتن خولی است که در این زمان خولی تصمیم می‌گیرد ماجرای به جنگ رفتن و چگونگی حضور خود درواقعه کربلا و جنایاتی که مرتکب شده را بازگو کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر نعمتی، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان زنجان اظهار داشت: این نمایش به مناسبت ایام عزاداری دهه سوم ماه سفر از سوی هنرمندان تئا‌تر استان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان و انجمن هنرهای نمایشی استان به اجرا در می‌آید.

وی پرداختن به ابعاد و زوایای مختلف حادثه کربلا را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایش عنوان کرد و افزود: توجه به نقش و کارکرد هنر دینی و تبیین مسائل دینی از طریق آثار هنری نیز از دیگر اهداف تولید و اجرای این نمایش است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در نمایش «هبل در آتش» هنرمندان پیشکسوت در کنار هنرمندان جوان به ایفای نقش‌های مختلف می‌پردازند، افزود: علی اکبر اوصانلو، علیرضا فرید راد، رضا جنتی، مهدی قربانلو، جلال نوری، لیلا قلندری، زهرا محمدی، میثم تاران، رحیم پرچگانی، پریسا دوستی، پریا دوستی، محدیثمحجوبی، کامبیز خطیبی، سعید ایزد راد و مسعود اسماعیلی از بازیگران این نمایش هستند.

نعمتی با بیان اینکه حسین اسماعیلی انتخاب موسیقی و اکبر هادی‌نژاد طراحی پوستر این برنامه را بر عهده دارد، ادامه داد: محسن زنجانی به عنوان عکاس و جاوید مرادی به عنوان نور‌پرداز در این نمایش نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه این نمایش به ماجرای انتقام مختار و یارانش از خولی ابن یزید یکی از قاتلان واقعه کربلا می‌پردازد، ابراز داشت: عبا عمره کیسان از یاران مختار در میدان شهر آماده کشتن خولی است که در این زمان خولی تصمیم می‌گیرد ماجرای به جنگ رفتن و چگونگی حضور خود در واقعه کربلا و جنایاتی که مرتکب شده را بازگو کند.

شایان ذکر است تماشای نمایش «هبل در آتش» امروز و فردا از ساعت ۱۷:۳۰ عصر در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برای عموم آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز