خبرگزاری کار ایران

از سوی منابع طبیعی شهرستان ابهر انجام گرفته است؛

حفاظت و قرق ۶۵۰ هکتار از چمن سلطانیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: از ابتدای سال حفاظت و قرق از چمن سلطانیه به مساحت ۶۵۰ هکتار اجرا شده است.

زنجان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهرگفت: تنظیم سند واگذاری طرحهای مرتعداری در روستاهای نادرآباد و داودگر به مجریان و نمایندگان دامداران این روستا‌ها اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا الهیاری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر با اعلام این خبر، از بذرپاشی و بذرکاری ۴۰ هکتار از مراتع روستای برزایل خبر داد و گفت: کودپاشی پاییزه به مساحت ۹۰ هکتار در روستاهای چشین، بهاور و اسدآباد از توابع ابهر انجام گرفته است.

وی ساخت دو دستگاه آبشخور سیمانی در روستاهای برزایل و نابجوک و نظارت بر محصولات فرعی به مساحت ۷۵۰ هکتار از مراتع ابهر را از دیگر اقدامات ۹ ماه نخست امسال این اداره عنوان کرد و افزود: در این مدت صدرو یک مورد پروانه مرتعداری در روستای باریکاب و سه هزار هکتار از مراتع شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه‌ای رفته است.

به گفته وی، تنظیم سند واگذاری طرحهای مرتعداری در روستاهای نادرآباد و داودگر به مجریان و نمایندگان دامداران این روستا‌ها اجرا شده است.

این مقام مسئول، معرفی و اعلام ۱۵ پلاک جهت ممیزی مراتع و ۴۰ پلاک برای تهیه طرح مرتعداری روستاهای حوطه استحفاظی ابهر و سلطانیه را یادآور شد و درباره برنامه‌های انجام شده در بخش یگان حفاظت اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴ فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ به مساحت بیش از ۱۳۴ هکتار، خلع ید و رفع تصرف دو فقره پرونده به مساحت بیش از یک هکتار انجام گرفته است.

به گفته وی، دو فقره پرونده تخلف دام ماده ۴۴ و چهار مورد اطفا حریق به مساحت ۶۲ هکتار با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جلوگیری شده است. رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، از عضویت ۶۷ نفر دوستدارن طبیعت و مرتعداران در طرح همیار طبیعت خبر داد و اعلام کرد: در این خصوص به برخی از افراد فعال کارت همیار طبیعت نیز صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز