خبرگزاری کار ایران

جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی با صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۸

در ابتدای این جلسه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با پرداختن به نقش رسانه‌ها در توسعه، فرهنگسازی و آگاهی عموم مردم گفت: در این رابطه تصمصم گرفتیم با تشکیل کمیته تخصصی از اصحاب رسانه زمینه سود بردن از تجربیات آنها را برای همفکری برای آگاه سازی عرصه نشینان و مرتعداران بالا ببریم.

زنجان: مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی جلسات و توافقات انجام شده خیران توسعه فضای سبز ۱۰۰ هکتار و دو سال نگهداری را به صورت پایلوت تعهد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن اسکندری، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی افزود: باید با همفکری نحوه عمومی کردن این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ضمن درخواست از حضور اصحاب رسانه صدا و سیمای مرکز زنجان در جلسات این اتاق اظهار امیدواری کرد: با همفکری و استفاده از تجربیات رسانه‌های مختلف استان بتوانیم زمینه و بستر لازم را برای نگاه تاثیرگذار عموم مردم برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی را بالا ببریم.

این مقام مسئول، با اعلام اینکه زنجان جزو استان‌های با سرانه فضای سبز پایین است، گفت: طی صحبت‌هایی انجام شده خیران توسعه فضای سبز ۱۰۰ هکتار و دو سال نگهداری را به صورت پایلوت تعهد کرده‌اند.

اسکندری، از مدیر کل صدا و سیما خواست برای نهادینه شدن این فرهنگ این افراد را به برنامه‌های سیمای مرکز زنجان به عنوان میهمان دعوت کنند.

وی با اشاره به مشکلات زیست می‌طی و منابع طبیعی لزوم آگاه سازی برای جلوگیری از نریختن هرگونه زباله و تخریب مراتع را مهم دانست و تصریح کرد: باید این موضوع را به بطن جامعه القا کنیم و با دسته بندی مخاطبان در بخش‌های مختلف دوستدار طبیعت و عرصه نشینان به این سمت گام برداریم.

به گفته اسکندری، بیشترین مخاطبان و جامعه هدف ما عرصه نشینان هستند که بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

در ادامه مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، با اعلام اینکه پوشش اخبار حوزه منابع طبیعی و کشاورزی جزو اولویت‌های صدا و سیماست، گفت: این دو مقوله نقش مهمی در تامین امنیت پایدار کشور دارند و جزو اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صفری، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت منابع طبیعی و تخریب آن اظهار کرد: به دلیل برخی سودجویی‌ها که موجب تخریب منابع طبیعی شده بود، ایشان نیز به این موضوع ورود پیدا کردند.

به گفته وی، نبود برخی نظارت‌ها و جدی نگرفتن این موضوع و نیز رعایت نکردن موجب بروز خسارت‌های ناگواری شده بود.

وی نقش رسانه‌ها را در آگاه سازی و بالا بردن اطلاعات عموم مردم مهم دانست و تاکید کرد: این موضوع را صدا و سیما جزو اولویت‌های خود قرار داده اما در برخی مواقع محدودیت‌ها موجب می‌شود که تعاملات کمتر شود.

صفری در پایان با اعلام اینکه اکنون صدا و سیمای مرکز استان از ۳۰ درصد ظرفیت رسانه کل استان استفاده می‌کند، اظهار کرد: در طول این هفته سعی می‌کنیم در برنامه‌های سبزه می‌دان، حرف حساب و سلام زنجان از مسئولان و کار‌شناسان منابع طبیعی استان برای صحبت کردن استفاده کنیم. این مقام مسئول تشکیل اتاق فکر رسانه از سوی منابع طبیعی را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در این اتاق سعی می‌کنیم کار‌شناسان صدا و سیما نیز حضور پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز