خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خبر داد:

برگزاری بیش از ۹۳ برنامه در دهه فجر امسال در شهرستان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۵

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: برنامه ریزی و تصمیماتی که درزمینه قشر بانوان دراستان انجام شده باید اصولی و عملیاتی شود.

زنجان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: مطالعات و پژوهش‌هایی که در حوزه زنان انجام شده هرچند در نوع خود کم نیست ولی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آوازه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری دوشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان استان، با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی زنان استان بیان داشت از مهم‌ترین اصول حاکم برای برنامه ریزی‌ها دراین حوزه تحکیم و تعالی و تقویت نهاد خانواده بوده که این برنامه ریزی‌ها براساس سند راهبردی که در این زمینه تدوین شده و همچنین سند جامع توسعه امور زنان و خانواده که مطابق با ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه و به‌عنوان مرجع و راهنما در برنامه ریزی و تعیین اصول اصلی فعالیت‌هاست، انجام می‌گیرد.

وی افزود: مطالعات و پژوهش‌هایی که در حوزه زنان انجام شده هرچند در نوع خود کم نیست ولی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست و در این زمینه ضرورت دارد دانشگاه‌ها با همکاری این دفتر پژوهشهای بیشتری را به منظور برنامه ریزی‌ها و تصمیم سازی در حوزه زنان انجام دهند.

آوازه با اشاره به برنامه‎های این اداره درایام دهه فجرگفت: شرکت در مراسم گلباران و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری شب شعر به مناسبت ایام الله دهه فجر با عنوان مقاومت بانوان، برگزاری نمایشگاه‌هایی از توانمندی‌های بانوان استان در تمامی عرصه‌ها و تجلیل از زنان ایثارگر انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌هاست.

شهبازی معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه گروه‌های سنی بانوان سهم جمعیتی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند و عمر متوسط و امید به زندگی در آنان نیز بیش از مردان است گفت: این مسئله لزوم توجه و سیاست گزاری نظام‌های سلامت را در ابعاد مختلف روانی، فرهنگی و اجتماعی در جهت تامین نیازهای فوق را برای مسئولین این امر بیشتر می‌کند.

وی در پایان با بیان این موضوع که آموزش در همه بخش‌های زندگی روزمره چه اجتماعی و چه فرهنگی از مهم‌ترین و سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین برنامه‌های ما مسئولان باید باشد گفت: برنامه ریزی و تصمیماتی که در این امر برای قشر بانوان گرفته می‌شود باید اصولی و عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز