خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی کشور در زنجان:

صادرات صنایع دستی کشور ۳۸ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۴۰

مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی کشور گفت: صادرات صنایع دستی سال۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است

زنجان: مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی کشور گفت: اشتغال در بخش صنایع دستی با سرمایه اندکی امکان پذیراست و مبلغ سرمایه اولیه برای اشتغال زایی در بخش صنایع دستی به یک پنچم میزان اعتبار مورد نیاز در دیگر مشاغل می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، کامران سبزه میدانی، شامگاه دیروز در نشست خبری با خبرنگاران زنجان، گفت: ارزش صنایع دستی صادر شده در سال ۹۱ به ۷۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

سبزه میدانی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از فضا‌ها موجود برای اشتغالزایی در کشور محسوب می‌شود، یادآورشد: در سال جاری رایزنی‌های بسیاری برای جلب همکاری گمرک ایران به منظور افزایش ثبت میزان صادرات صنایع دستی صورت گرفته است.

مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی کشوردر ادامه، گفت: معاونت صنایع دستی کشور تولید صنایع دستی را یکی از بهترین راهکارهای برای اشتغالزایی می‌داند:.

سبزه میدانی در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: اشتغال در بخش صنایع دستی با سرمایه اندکی امکان پذیراست و مبلغ سرمایه اولیه برای اشتغال زایی در بخش صنایع دستی به یک پنچم میزان اعتبار مورد نیاز در دیگر مشاغل می‌رسد.

در ادامه این نشست مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز، گفت: ۶۰ درصد مشاغل در کشورهای صنعتی را مشاغل خانگی شامل می‌شوند..

یحیی رحمتی با یادآوری نقش صنایع دستی در رغع مشکل اشتغالزایی در عرصه جهانی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد مشاغل مصوب در کشور در حوزه رشته‌های مختلف صنایع دستی است.

رحمتی با بیان اینکه بهره برداری از سرای ملک به عنوان بازارچه صنایع دستی را عدم تبیین مالکین نحوه بهره برداری از این محل بوده است، اظهار کرد: با رایزنی کارساز صورت گرفته با مالکین حجره‌های این سرا شاهد استفاده از این سرا در زنجان خواهیم بود.

وی یکی از خصوصیات تولید صنایع دستی را فعالیت افراد در کنار خانواد‌ها دانست و گفت: برای فعالیت در زمینه صنایع دستی نیاز به محل خاصی همچون شهرک صنعتی نیست.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، همچنین به میزان پیشرفت ناچیز شهرک صنعتی صنایع دستی استان زنجان اشاره و از ملزم سازی پیمانکار این شهرک بر تسریع در روند ساخت و ساز آن خبر داد.

وی مشکل عدم بهره برداری از سرای ملک را به عنوان بازارچه صنایع دستی را عدم تبیین مالکین نحوه بهره برداری از این محل خواند.

رحمتی خاطرنشان کرد: پیش از پایان سال ازاین سرا به شکل مناسب به عنوان بازارچه صنایع دستی بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در پایان این نشست گفت: این اداره کل برای احیا و از سر گیری رونق چهار رشته اصلی صنایع دستی زنجان «رشته چاقو سازی،، ملیله، چارق سازی و سفالگری» را مهم ارزیابی کرد وگفت: برای انطباق این صنایع دستی با سلایق بازارملی وبین المللی با حفظ اصالت باهمکاری استانداری زنجان برنامه ریزی‌های انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز