خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان زنجان:

هدف از برگزای جشنواره بین المللی گرد هم آوردن هنرمندان برای انتقال فرهنگ‌ها، اندیشه‌ها و آیین‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۶۲۳

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه هدف جشنواره بر آن است تا کنشگران فعال در عرصه پانتومیم داخلی و بین‌المللی را گرد هم آورد، گفت: این گرد هم آیی زمینه‌ای مساعد برای انتقال فرهنگ ها، آیین‌ها و اندیشه‌های همسوی هنرمندان حاضر در این رویداد را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شامگاه امروز پنج شنبه (20مهر1402)آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در سالن همایش های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد.

محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، امراله حسنی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان)، ساسان قجر (دبیر جشنواره)، مارکو استوجانوویچ (مدیر سازمان جهانی مایم)، اسرافیل فرج‌الهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران) به همراه جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر زنجان در این مراسم حضور داشتند.

امراله حسنی، در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تئاتر به عنوان صحنه‌ای برای نمایش تقابل خیر و شر نیکی و بدی همواره در تلاش است تا چهره پلیدی‌ها را از عرصه زندگی بزداید و مسیری سبز و هموار را برای تفکر و اندیشیدن ارائه کند، گفت: صحنه های تئاتر و هنر انسان پرسشگر امروزی را به سوی حقیقت و زیبایی‌ها راهنمایی می کند.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه این نظام سازمان یافته بسیار شبیه زندگی است و می‌توان گفت خود زندگی است، ادامه داد: نمایش برش‌هایی از رندگی کمترین هدف و وظیفه‌ای است که بازیگران و نمایشگران تئاتر بر عهده دارند تا این همراهی و هم‌آوایی آنان لحظه‌های ناب و امیدبخشی را شکل می‌دهد.

وی، گفت: پانتومیم گونه‌ای از نمایش بی‌کلام است که در آن نمایشگر بدون دیالوگ به بیان منظور خود از طریق زبان بدن می‌پردازد.

حسنی، با اشاره به هدف جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، گفت: جشنواره بر آن است تا کنشگران فعال در عرصه پانتومیم داخلی و بین‌المللی را گرد هم آورده و زمینه‌ای مساعد برای انتقال فرهنگ آیین‌ها و اندیشه‌های همسوی هنرمندان حاضر در این رویداد را فراهم کند.

 مدیرکل هنرهای نمایشی نیز، گفت: این رخداد ارزشمند بین‌المللی با رویکرد آموزش صحیح پانتومیم برای علاقه‌مندان طی سال گذشته با تلاش‌های بی‌شائبه هنرمندان بالاخص دبیر جشنواره و هنرمند توانای حوزه پانتومیم زنجان و کشور شکل گرفته و امروز شاهد اختتامیه این رویداد بزرگ هستیم و امیدواریم مداومت و پیگیری‌های تمامی هنرمندان و مسئولان استانی زمینه را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سال‌های آتی فراهم کند.

به گزارش ایلنا؛ کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، حسنی،(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) نیز با اهدای یک جلد قرآن کریم به زبان انگلیسی، لوح و تندیس جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان از مارکو استوجانوویچ، مدیر سازمان جهانی مایم از او قدر دانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز