خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به امر معتادان بعد از بازگشت از سوی مسئولان امری جدی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۵

یکی از موارد لازم جهت اشتغال هر شهروند، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است و افراد معتاد حتی پس از ترک نیز نمی‌توانند برای اشتغال خود اقدام نمایند لذا این افراد نیازمند حمایت‌های موثرتری پس از ترک هستند.

جمشید انصاری، استاندار زنجان در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یکی از موارد لازم جهت اشتغال هر شهروند، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است و افراد معتاد حتی پس از ترک نیز نمی‌توانند برای اشتغال خود اقدام نمایند لذا این افراد نیازمند حمایتهای موثرتری پس از ترک هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، استاندار با تاکید بر لزوم حمایت از معتادین پس از ترک اعتیاد اظهار داشت: علی رغم اقدامات خوبی که در حوزه مقابله، پیشگیری و درمان معتادین انجام می‌شود، افراد معتاد پس از ترک مواد مخدر هیچ پناهگاهی در جامعه ندارند.
مقام عالی استان با بیان این مطلب که: فضای فرهنگی جامعه اعتیاد را امری فرا‌تر از جرم می‌داند خاطرنشان کرد: یکی از موارد لازم جهت اشتغال هر شهروند، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است و افراد معتاد حتی پس از ترک نیز نمی‌توانند برای اشتغال خود اقدام نمایند لذا این افراد نیازمند حمایتهای موثرتری پس از ترک هستند.
استاندار زنجان اختصاص وام‌های خود اشتغالی و زودبازده را یکی از راههای حمایتی و ایجاد اشتغال برای معتادین درمان شده برشمرد و افزود: بخش عمده اعتبارات پیش بینی شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر بصورت استانی توزیع و در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
انصاری میزان حساسیت و نگاه مردم به مقوله اعتیاد و معتادین جامعه را بیش از حد توصیف نمود و گفت: باید در نوع نگاه مردم به موضوع اعتیاد تغییر و تقلیل جدی صورت پذیرد تا بتوان به نحو مطلوب و منطقی با این موضوع مواجه شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روان‌شناسان اعتیاد را نوعی بیماری می‌دانند و این درحالی است که بر اساس قوانین، اعتیاد جرم محسوب می‌شود لذا با وجود این دوگانگی در جامعه نمی‌توان سیاستهای راهبردی درستی تدوین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز