خبرگزاری کار ایران

سرمای هوا مانع استقبال مردم زنجان از جشنواره موسیقی گروه‌نوازی نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۴

با وجود سردی هوای زیر صفر درجه زنجان ونبود اطلاع رسانی مطلوب شاهد استقبال بی‌نظیر مردم ومخاطبین استان زنجان از اولین جشنواره موسیقی گروه نوازی در دومین روز برگزاری این جشنواره در زنجان هستیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: با وجود سردی هوای زیر صفر درجه زنجان ونبود اطلاع رسانی مطلوب شاهد استقبال بی‌نظیر مردم ومخاطبین استان زنجان از اولین جشنواره موسیقی گروه نوازی در دومین روز برگزاری این جشنواره در زنجان هستیم.
به گزارش ایلنا از زنجان، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: هنرمندان استان در این جشنواره به اجرای موسیقی‌های پاپ، آشیقی، آذری، سنتی و کلاسیک می‌پردازند.
جعفر محمدی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در حاشیه برگزاری اولین جشنواره موسیقی گروه نوازی استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، امروز یکشنبه(۱۳بهمن) گفت: مطمئنا در روزهای آینده شاهد استقبال بیشترمردم ومخاطبین از برگزاری اولین جشنواره موسیقی گروه نوازی در زنجان خواهیم بود.
محمدی با بیان اینکه مردم بیشتر از موسیقی پاپ استقبال می‌کنند، افزود: هر موسیقی مخاطب خاص خود را در جامعه دارد که این کاملا در استقبال آن‌ها تاثیر گذار است.
قائم مقام دبیر اولین جشنواره موسیقی در زنجان اظهار داشت: هنرمندان استان در این جشنواره به اجرای موسیقی‌های پاپ، آشیقی، آذری، سنتی و کلاسیک می‌پردازند.
محمدی، از جمله آیتمهای داوری اساتید را آیتم پوشش لباس‌های ویژه در موسیقی‌های آذری ومحلی اشاره کرد وخاطر نشان شد: اساتید داوری دارای اجراهای مختلف موسیقی در سطوح بالا واجرای کنسرت در کشور بودند.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، ادامه داد: در این جشنواره ۵داوربومی با تحصیلات عالی وتجربی حضور دارند که این آثار را داوری خواهند کرد.
وی، افزود: امیدواریم که در روزهای آینده شاهد استقبال بیشتر مردم از این جشنواره بومی محلی باشیم.
قائم مقام دبیر در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره با ۱۳ گروه موسیقی بومی زنجان، با سلایق افراد ومخاطبین در جامعه تصریح کرد: در این جشنواره سعی بر انتخاب موسیقی با سلایق افراد شده است.
وی اظهار داشت: پنج شنبه همزمان با اختتامیه این جشنواره شاهد داوری این آثار با ۱۲ آیتم تعریف شده توسط اساتید این جشنواره خواهیم بود.
این مسئول در زنجان، برگزاری این جشنواره را در زنجان نقطه آغازی برای تقویت گروه‌های موسیقی عنوان کرد وگفت: درزنجان تلاش‌های خوبی برای فعال‌سازی گروه‌های موسیقی استان زنجان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته برنامه‌های منسجم در مورد موسیقی در استان نبوده است، افزود: این امر موجب انزوا و کاهش فعالیت فعالان موسیقی شده است.
محمدی همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه را بسیار اساسی ارزیابی کرد وگفت: برگزاری کارگاههای آموزی در این راستا موجب تقویت هنرمندان خواهد شد.
در دومین روز از نخستین جشنواره موسیقی گروه نوازی استان زنجان، گروه موسیقی «آشیقی» آذربایجان «و گروه آشیقی» حیدربابا «از شهرستان خرم، به سرپرستی غلامرضا حمیدی و گروه آشیقی» حیدربابا «به سرپرستی زلفعلی جعفر‌زاده در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به اجرای برنامه پرداختند.
ایرج داودبیگی مسئول انجمن موسیقی شهرستان خرم دره و عضو انجمن موسیقی استان زنجان، در این زمینه گفت: موسیقی آشیقی اصیل‌ترین وغنی‌ترین نمونه ادبیات و فرهنگ شفاهی آذربایجان است که در مناطق مختلف به صورتهای متفاوت اجرا می‌شود و در بعضی از مناطق مخصوص آن منطقه‌ است.
داود بیگی با بیان اینکه استان زنجان نیز دارای آهنگهای مخصوص به خود است، افزود: شرکت هنرمندان در جشنواره‌ها باعثایجاد انگیزه و تجربه در آن‌ها خواهد شد و هدف ما نیز حفظ و اشاعه موسیقی بومی استان می‌باشد.
در پایان لازم به ذکر است: قطعات این دو گروه در دومین روز برگزاری اولین جشنواره موسیقی گروه نوازی شامل تصنیف‌هایی ملی و میهنی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز