خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی دانشگاه زنجان خبرداد:

جلسه ارتباط دانشگاه با صنعت در پیام نور استان زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۱

جلسه هسته ی کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان زنجان با حضور مدیران صنعت، معدن و تجارت استان، روسای مراکز و واحدها و اعضا هسته کارآفرینی این مراکز دانشگاه برگزار شد.

جلسه هستهٔ کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان زنجان با حضور مدیران صنعت، معدن و تجارت استان، روسای مراکز و واحد‌ها و اعضا هسته کارآفرینی این مراکز دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان در این جلسه که در جهت افزایش تعامل بین دانشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت در ستاد پیام نور استان زنجان برگزار شد با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه از نظر سطح علمی یک سر و گردن بالا‌تر از سایر دانشجویان هستند گفت: تمامی سر فصل‌های وزارت علوم حداکثر یک بار توسط دانشجویان پیام نور باید مطالعه شود.

سید سعید صفوی با بیان اینکه آنچه توسط دانشگاه و سازمان صنعت و معدن تصمیم گیری می‌شود برای کل استان خواهد بود، اضافه کرد: مصوبات این جلسه نیز برای جوانان و آینده استان موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر معرفی دو نماینده از هر دو دستگاه جهت عقد تفاهم نامه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با کمک اساتید خود می‌تواند طرح‌های پژوهشی خود را متناسب با پتانسیل‌ها و نیازهای صنعت و معدن ارائه دهد.

معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان همچنین بر بکارگیری نیروهای موفق و توانمند پیام نور در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از کانال سازمان صنعت معدن با توجه ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید ارتباط صنعت و دانشگاه در مباحثتئوری و پایه‌ای متوقف شود، اظهار داشت: هدف از تشکیل کمیته صنعت و دانشگاه ایجاد تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه با اولویت انجام کارهای عملیاتی است.

وی با اشاره به نیاز بخش صنعت جهت حضور در عرصه نوآوری و بهبود مستمر عنوان کرد: زمانی واحدهای تولیدی و صنعتی علاقه‌ای به فعالیت در بخش‌های تحقیقاتی نداشتند و کلیه امور به صورت روتین انجام می‌شد اما هم اکنون شاهد فعالیت چشمگیر واحد‌ها در این بخش هستیم.

ناصر فغفوری یادآور شد: هم اکنون در ۱۰ واحد صنعتی واحدهای تحقیق و توسعه(R&D) فعال هستند و به عنوان پایلوت عملیاتی فعالیت می‌نمایند.

وی با اشاره به وجود انجمن کارآفرینی در این اداره کل اظهار داشت: این انجمن دارای ۶ کمیته فعال است که مسئولیت آن را افراد تحصیل کرده و دانشگاهی به عهده دارند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این اداره کل، بر تاسیس دفتر صنعت و معدن در مراکز و واحدهای دانشگاهی پیام نور که رشته‌های فنی مورد نیاز این اداره کل در آن فعال است به منظور انجام امور تحقیقاتی، تاکید کرد.

این مقام مسئول ضمن استقبال از حضور دانشجویان در بخش صنعت و معدن به عنوان کارآموز، از هماهنگی دو مورد بازدید از کارخانه‌های استان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

وی با تاکید بر ایجاد رشته‌های مورد نیاز بخش صنعت در دانشگاه‌های استان ادامه داد: تلاش کنیم با توجه به اولویت کار، رشته‌های دانشگاهی به سمتی رود که هم بخش صنعت و هم بخش خصوصی از آن استفاده عملیاتی کنند.

فغفوری با بیان اینکه کار مشترک نیاز به طرز فکر و اندیشه مشترک دارد، افزود: در کوتاه‌ترین زمان به در خواست‌هایی که در قالب واحدهای تولیدی به معرفی شدگان پیام نور ارائه شود، مجوز صادر می‌شود.

وی همچنین استفاده از امکانات مرکز رشد صنعت و معدن به عنوان کارگاه با حداقل قیمت، ارائه مجوز تاسیس سرمایه گذاری‌های کوچک به معرفی شدگان پیام نور، ارائه پروانه تولید به تولیدی‌های بدون کارخانه را از دیگر تسهیلات اداره کل صنعت، معدن و تجارت به دانشجویان پیام نور عنوان کرد.

امانی مسئول تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن استان زنجان نیز با اشاره به اینکه این سازمان از طرح‌های دانشجویی استقبال می‌کند، تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور از نیروهای موفق صنعت و معدن به شمار می‌رود.

خاطر نشان می‌شود ارائه آیین نامه و دستورالعمل‌های صنعت و معدن به دانشگاه، تشکیل جلسات متعدد، تعریف نحوه حمایت از پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی، در جهت کمک متقابل به دانشگاه و صنعت، استفاده از امکانات کارگاه‌ها و آزمایشگاه واحدهای صنعتی، تعامل در برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی با ارائه مدرک معتبر، تدوین برنامه زمانبندی یک ماهه جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مراکز و واحد‌ها به صورت چرخشی از مهم‌ترین پیشنهادات روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان زنجان در این جلسه بود.

برگزاری همایش‌های علمی با مشارکت صنعت و معدن، برگزاری نشست‌های علمی با حضور مهندسان و مدیران اجرایی این اداره کل، اعلام اولویت‌های پژوهشی صنعت و معدن، معرفی کارآفرینان بر‌تر و برگزاری کارگاه‌های واحدهای اقتصادی زودبازده در دانشگاه نیز از مباحثمطرح شده در راستای افزایش تعاملات دانشگاه پیام نور و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه بود.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد ظرف یک ماه تفاهم نامه همکاری عملیاتی به امضای روسای دانشگاه پیام نور و سازمان صنعت و معدن استان زنجان برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز