خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح در زنجان:

در عرصه نهضت نرم‌افزارای به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۳۶

جنگ الکترونیک در فضای سایبری یکی از ضرورت‌های به روزرسانی تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروهای مسلح است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگ الکترونیک در فضای سایبری یکی از ضرورت‌های به روزرسانی تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروهای مسلح است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار محمد آقاکیشی، امروز(۲۹ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف، به روزرسانی تجهیزات در عرصه‌های نظامی نیز ضروری است.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات از علوم نظامی به دیگر علوم سرایت کرده است، یادآور شد: در این عرصه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم که به جهت مسائل امنیتی نمی‌توان به تشریح آن‌ها پرداخت.
آقاکیشی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری در عرصه نهضت نرم افزارای به پیشرفتهای خوبی دست یافته‌ایم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموعه فناوری‌های عرصه نظامی و انتظامی به عنوان یکی از قوی‌ترین مجموعه‌ها در عرصه فناوری اطلاعات فعال است، خاطرنشان ساخت: کشور ایران در این عرصه جزو کشورهای پیشتار است.
به گفته سردار آقاکیشی لازمه حرکت در جنگ الکترونیکی در فضای سایبری به روز کردن تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات است و اگر امروز دشمنان نمی‌توانند کشور را مورد هدف قرار دهند به جهت دستاوردهای عظیم در این عرصه است.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح به مقوله بومی سازی اقدامات انجام شده در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و تصریح کرد: این عرصه به بخش‌های نرم افزار و سخت افزاری تقسیم می‌شود که در عرصه سخت افزاری سیستم عامل‌های بومی در کشور تولید شده است.
وی ادامه داد: در بخش نرم افزاری به جهت پیشرفت‌هایی که در علم ارتباطات و اطلاعات رخ می‌دهد نمی‌توان تنها به دستاوردهای بومی تکیه کرد و باید از ابزارهای نرم افزاری دنیا نیز بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز