خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

کمیته امداد نهال کاشته شده توسط امام(ره) به درخت پرثمری تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۶۴

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در زمان تاسیس کمیته امداد فرمودند، اینها ولی نعمتان ما هستند و این سخن امام(ره) به معنای رسیدگی و توجه بیشتر به امور محرومان بود.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: بعضی از محرومان دارای شرایطی هستند که توان جسمی برای کار کردن ندارند و قادر به اجرای طرح‌های شتغال نیستند، ولی برخی از افراد با مختصر حمایت نه تنها می‌توانند روی پای خود بایستند، بلکه می‌توانند در آینده یاریگر امداد در ارائه خدمات به جامعه هدف باشند.

به گزارش " ایلنا " از زنجان، آیت الله شیخ " علی خاتمی " در دیدار با نخبگان و کارآفرینان برتر کمیته امداد استان زنجان با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد یادگار ارزشمند امام راحل، یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی و حاج حیدری را گرامیداشت.

وی با ابراز خرسندی از اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهال کاشته شده توسط امام(ره) به درخت پرثمری تبدیل شده است، بیان کرد: امام رضوان الله علیه از همان اوایل پیروزی انقلاب به فکر محرومان جامعه بودند، محرومینی که به دلایل گوناگون از حق بهره‌برداری از امتیازات محروم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تاسیس امداد به محرومان شخصیت دادند، اذعان داشت: در زمان تاسیس کمیته امداد فرمودند، اینها ولی نعمتان ما هستند و این سخن امام(ره) به معنای رسیدگی و توجه بیشتر به امور محرومان بود.

آیت الله خاتمی در ادامه با بازگویی فعالیت امداد طی ۳۵ سال گذشته بیان کرد: در برهه ای از زمان و اوایل تاسیس امداد فقط رسالت حمایتی را داشت، اما هرچه گذشت هم نظر مقام معظم رهبری و هم امدادگران این بود که مسئله یک مقدار با دید باز و هدایت گرانه باشد و در زمینه فعالیت‌های اشتغالزایی و خودکفایی نیز اقدام شود که خوشبختانه این مهم عملیاتی شده و گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه ارائه خدمات به مددجویان و شرایط زندگی مددجویان تصریح کرد: بعضی از محرومان دارای شرایطی هستند که توان جسمی برای کار کردن ندارند و قادر به اجرای طرح‌های شتغال نیستند، ولی برخی از افراد با مختصر حمایت نه تنها می‌توانند، روی پای خود بایستند، بلکه می‌توانند در آینده یاریگر امداد در ارائه خدمات به جامعه هدف باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: افرادی که توان جسمی لازم را دارند، اگر یک مقدار بیشتر حمایت شوند، بیشتر از این فعالیت خواهند داشت و در کوتاه مدت از حمایت‌های کمیته امداد بی‌نیاز خواهد شد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نخبگان و کارآفرینان سربازان امام خمینی(ره) هستند، اذعان داشت: در بحثحمایت مهم ترین موضوع این است که پس از قرار گرفتن افراد در زیرچتر حمایتی امداد، استعدادهایی آنها شکوفا شود.

وی با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های امداد و مجریان موفق طرح‌های اشتغال حامیان اصلی کمیته امداد در آینده هستند، اذعان داشت: اصل حمایت در کمیته امداد این است که فرد بتواند روی پای خود ایستاده شخصیت وی حفظ و استعدادهایی او شکوفا شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت امداد در خودکفایی افراد بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که مددجویانی که سال‌های پیش درحمایت این نهاد بودند، حمایت چند خانواده را نیز به عهده گرفته‌اند.

ایشان با اشاره به نقش الگویی کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان در سایر کشورهای اسلامی اذعان داشت: هم اکنون برنامه های راهبردی امداد در چند کشور از جمله تاجیکستان اجرا می‌شود.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای نخبگان و جوانان تحت حمایت امداد ابراز امیدواری کرد: اینگونه موفقیت‌ها در امداد استمرار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز