خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان سلطانیه:

شاخص های مربوط به کتابخانه های شهرستان سلطانیه بالاتر از نرم کشوری و استانی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۲۸

فرماندار شهرستان سلطانیه، وضعیت کتابخانه های شهرستان سلطانیه را به لحاظ سرانه فضا، کتاب و زیر بنا برای هر فرد، بسیار بالاتر از استانداردهای استانی خواند.

ایلنا: فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: شاخص های مربوط به کتابخانه های شهرستان سلطانیه بالاتر از نرم کشوری و استانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز خالقی با اشاره به آمار مربوط به حوزه کتاب شهرستان سلطانیه، گفت: آمار زیربنای کتابخانه ها در استان ۶۵ درصد و در شهرستان ۲۰۳ درصد، آمار صندلی های کتابخانه ها در استان ۵۱ درصد و در شهرستان ۱۴۷ درصد، است.

به گفته، رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان، آمار کتابخانه های عمومی در استان ۷۸ درصد و در شهرستان ۲۴۵ درصد می باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان سلطانیه ادامه داد: سرانه کتابخانه عمومی برای هر ده هزار نفر یک باب کتابخانه در استان و برای هر ۴۰۸۵ نفر یک باب کتابخانه در شهرستان، سرانه هر فرد به لحاظ زیر بنایی در استان برای هر ۱۰۰ نفر ۶/۴ متر مربع و برای هر صد نفر ۴/۹ متر مربع در شهرستان، و سرانه کتاب برای هر نفر در استان را ۹/۰ در استان و ۵/۲ جلد در شهرستان و سرانه صندلی برای هر فرد در استان را ۶۸ صندلی برای هر صد نفر و ۱۹۶ صندلی در شهرستان مطرح کرد.

وی برتری شهرستان سلطانیه نسبت به استان به لحاظ شاخص های مربوط به کتاب و کتابخانه ها را از دو منظر امیدوار کننده بیان کرد و افزود: جنبه امیدواری آن به لحاظ پیشرفت سریع شهرستان در امر فرهنگ و فرهنگ سازی با استفاده از ابزار کتاب و کتابخوانی است و جنبه زایش مسئولیت آن بدین گونه است که جذب و افزایش کتابخوان بایستی هم تراز و متناسب با میزان سخت افزارهای مربوط به کتابخانه باشد و مسئولان بایستی سلطانیه را به لحاظ فرهنگی با شهرستان های متعالی استان و کشور قیاس نموده و افزایش سالانه ۵/۱۳ درصدی آمار کتاب خوان های شهرستان را جزو دغدغه های اصلی دستگاه های متولیان فرهنگ در شهرستان یاد کرده که با نهایت هم و تلاش خود باعثجذب جوانان و نوجوانان به امن ترین ملجأ جامعه یعنی کتابخانه ها شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز