خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان و همزمان با سراسر کشور؛

۱۰ مرکز نیکوکاری به صورت همزمان در استان زنجان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۳۳

با حضور جمعی از مسئولان و همزمان با سراسر کشور، ۱۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان افتتاح شد.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری مسجد النبی هنرستان زنجان اظهار کرد: امروز مراسم افتتاح هفدهمین مرکز نیکوکاری در زنجان همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو با اشاره به اینکه اهداف بلندی از ایجاد این مرکز دنبال می‌شود، اذعان داشت: رونق بخشی به مساجد و هم زنده کردن کارکردهای مساجد در بحثمسائل اجتماعی، توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکتهای مردمی از اهداف ایجاد این مراکز است.

وی با اشاره به کارکردهای این مراکز در شناسایی نیازمندان و نقش برجسته مردم در کمک به نیازمندان اضافه کرد: یکپارچگی کمک‌های مردمی و همچنین اداره امور این مراکز توسط مردم نیز از دیگر اهداف ایجاد این مراکز است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه این مراکز به عنوان واحدهای مردمی نقش ایفا خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این مراکز نقش مردم در محرومیت زدایی بیش از پیش افزایش یابد.

این مسئول در ادامه با اشاره به رسالت کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و کاهش فقر توضیح داد: امداد در راستای انجام این وظایف به عنوان نهاد انقلابی و مردمی تلاش می‌کند از ظرفیت‌های مردمی ‌‌نهایت بهره‌برداری را در راستای کمک به محرومین و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش انجام دهد.

وی با بیان اینکه در راستای تکمیل طرح جامع مسجدمحوری در کل کشور ایجاد شبکه‌های نیکوکاری با محوریت مسجد و محلات در حال انجام است، اضافه کرد: افتتاح مراکز امداد محله به صورت همزمان در کل کشور بوده و تا پایان برنامه پنجم توسعه در کل کشور یک‌هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد ایجاد می‌شود.

حسنلو افزود: با ایجاد این مراکز نیکوکاری علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خدمات عمومی کمیته امداد نیز ارائه می‌شود، اما امور این مراکز کاملاً توسط مردم و هیئت امنا بوده و کمیته امداد بر آن نظارت دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به تاثیرات مثبت اداره اداره امور این مراکز توسط خود مردم تصریح کرد: اداره امور توسط مردم موجب می‌شود، خود اهالی محل در جریان فرآیند جمع‌آوری و توزیع کمک و رساندن آن به نیازمندان باشند و این انگیزه‌ای برای کمک بیشتر به محرومان باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح همزمان ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور یادآوری کرد: در ماه مبارک رمضان نیز بیش از ۳۵۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۱۷ مرکز نیکوکاری و در شهر زنجان چهار مرکز فعال است، پیش‌بینی کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد این مراکز به ۷۸ مرکز در استان زنجان و ۱۶ مرکز در شهر زنجان برسد.

گفتنی است، مسجد صاحب‌الزمان، مسجد امیرالمونین فرودگاه، مسجد حسینیه اسلام آباد و مسجد النبی هنرستان از جمله مراکز نیکوکاری فعال در شهر زنجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز