خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۳۷

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، گفت: از زمان آغاز به کار امداد تاکنون ۲۱ هزار طرح اشتغال در استان ایجاد شده است که از این تعداد ۱۱ هزار فعال هستند.

ایلنا: مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار خانوار با حجم جمعیتی ۴۱ هزار مددجو زیر پوشش این نهاد هستند که شامل زنان سرپرست خانوار، ایتام، از کارافتادگان، بیماران خاص و… هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهرام ولیزاده در نشست نخبگان و کارآفرینان کمیته امداد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل بانک‌های استان به آغاز هفته احسان و نیکوکاری از روز گذشته اشاره داشت و اظهار کرد: کمیته امداد یادگار ارزشمند امام راحل است، اما در سال جاری امدادگران دو نفراز بزرگان خود مرحوم عسگراولادی و مرحوم حیدری را از دست داد.

وی در ادامه با تقدیر از ظرفیت ایجاد شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علت سهم وی‍‍ژه‌ای که برای امداد در ردیف بودجه استان قائل شده اند، اذعان داشت: نمایندگان استان در بحثارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد نیز توجه ویژه داشتند و فوریت عضویت امداد را در شورای اشتغال مطرح کردند.

این مسئول در ادامه با تقدیر از مدیران عامل بانک های عامل استان در زمینه همکاری با امداد با وجود محدودیت بودجه و با شرایط تحریم و تورمی که در کشور وجود دارد، گفت: این امر موجب شده است که جامعه ای غنی از پشتکار با اجرای موفق طرح های اشتغال به مرحله خودکفایی و توانمندی برسند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد مددجویان این نهاد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار خانوار با حجم جمعیتی ۴۱ هزار مددجو زیر پوشش این نهاد هستند که شامل زنان سرپرست خانوار، ایتام، از کارافتادگان، بیماران خاص و… هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۶۰ درصد جامعه هدف امداد در عرصه اشتغالزایی وارد شده اند، تصریح کرد: از زمان آغاز به کار امداد تا کنون ۲۱ هزار طرح اشتغال در استان ایجاد شده است که از این تعداد ۱۱ هزار فعال هستند.

ولیزاده همچنین به آماده سازی پرونده ۵هزار پرونده اشتغال مددجویان و دو دهک پایین درآمدی جامعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بخشی از موضوعات ایجاد اشتغال این تعداد مددجو محقق شده و امیدواریم که با همکاری بانک های عامل تعداد باقی مانده نیز در اوایل سال جاری محقق شود.

وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند، اذعان داشت: این تاسف به علت این است که زنان علاوه بر وظیفه مادری سایر اقدامات را نیز به دوش می کشند، که البته در راستای حل مشکلات این گروه اقدامات مطلوبی از سوی امداد انجام شده است.

گفتنی است، همکاری ۸ هزار حامی با کمیته امداد و بحثحمایت کمیته امداد از ۲ هزار یتیم، ارائه گزارشی از موفقیت های کسب شده توسط کمیته امداد استان زنجان طی سال های گذشته و همچنین بحثاشتغالزایی مددجویان از دیگر مباحثی بود که ولیزاده دراین جلسه مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز