خبرگزاری کار ایران

روز جمعه در استان زنجان صورت گرفت؛

بازدید استاندار زنجان از بزرگترین طرح صنعتی، مردمی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۲۰

استاندار زنجان، با اشاره به این که این واحد صنعتی " پتروشیمی زنجان " تا زمان بهره بردرای کامل نمی تواند به سهامداران خود سودی پرداخت کند، گفت: امیدواریم طی ۳۶ماه آینده این طرح به بهره بردرای برسد.

ایلنا: استاندار زنجان، در بازدید از پتروشیمی زنجان، گفت: متاسفانه ۹۶هزار نفر از سهامداران این واحد صنعتی هیچ جایی در هیات مدیره نداشته و سوالات سهامداران در این خصوص بی‌جواب مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان روز جمعه(۲۳اسفند) برای بررسی وحل مشکلات بزرگ‌ترین طرح صنعتی، مردمی «پروژه پتروشیمی» استان زنجان بازدید کرد.

استاندار زنجان، وضعیت مالی و اعتباری، سهامداران، زمان بهره برداری از جمله مواردی بود که زنجان در بازید از پتروشیمی زنجان به آن اشاره داشت.

استاندار زنجان دراین بازدید «پروژه پتروشیمی زنجان» با بیان این موضوع که پتروشیمی زنجان از بزرگ‌ترین طرحهای صنعتی استان شمرده می‌شود، گفت: در طول هفت سال گذشته این طرح تنها ۲۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سهام این شرکت متعلق به مردم است گفت: ما بقی سهام پتروشیمی زنجان بانک صادرات ۱۶درصد، گروه سرمایه گذاری خصوصی۱۱درصد و مابقی که ۱۲درصد می‌باشد متعلق به بنیاد تعاون سپاه است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ۹۶هزار نفر از سهامداران این واحد صنعتی هیچ جایی در هیات مدیره نداشته و سوالات سهامداران در این خصوص بی‌جواب مانده است.

مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود، تصریح داشت: امیدواریم در مجمع عمومی که در فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود نمایندگان سهامداران که می‌تواند از افراد متخصص و بومی باشند در این مجمع پاسخگویی مطالبات بر حق مردم باشند.

انصاری، با بیان این مطلب که در طول هفت سال گذشته اقدامات موثر بانکی و اعتباری برای اجرای این طرح انجام نشده گفت: به غیر از ۵۰میلیارد تومان اوراق مشارکت اعتباری تا کنون اعتبار خاصی به پترو شیمی زنجان تزریق نشده است.

استاندار زنجان خاطر نشان شد: برای تکمیل این پروژه ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان ۲۶۵میلیون یورو معادل هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

انصاری، با اعلام به این موضوع که سهام این شرکت قابل مقایسه با سهام توسعه معادن روی نیست گفت: این واحد صنعتی تا زمان بهره بردرای کامل نمی‌تواند به سهامداران خود سودی پرداخت کند.

مقام عالی استان در پایان، با اشاره به گزارشات اعلامی شرکت اظهار داشت: اگر قراردادهای خارجی در وقت معین و اعتبارات به شکل مطلوب تامین شود، با دید خوشبینانه امیدواریم طی ۳۶ماه آینده این طرح به بهره بردرای برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز