خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در آستان چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تاکید کرد:

تامین امنیت و سلامت با اجرای قوانین در جامعه / پلیس با شادی مردم مخالف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۰۹

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان، با اشاره به اینکه مواد مخدر وسرقت در ارتباط معنادار ومستقیم باهم هستند، گفت: مشارکت مسئولین جامعه در این زمینه ضروری است.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: چهارشنبه آخر سال موضوع اجتماعی است خط قرمز پلیس در این روز آزار و اذیت مردم و زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات توسط عده‌ای از افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌سردار علیرضا صالحی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت چهارشنبه آخر سالجاری، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پلیس استان زنجان اظهارداشت: جرائم خشن در استان زنجان کمتر از شاخص‌های کشوری است و در زمینه مواد مخدر و مسائل اخلاقی نیز با رویکردهای جدید اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۴۲ طرح در استان اجرا شده است، افزود: ۲۷ باند تهیه، توزیع، خرید و فروش و مصرف در استان دستگیر شده است که با افزایش ۱۹ درصدی مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع کشفیات استان در سال جاری یک تن و ۶۰ کیلوگرم بوده است، یادآور شد: در زمینه کشف سلاح‌های غیر مجاز نیز استان با افزایش ۴۵ درصدی و در زمینه دستگیری افراد مجرم نیز با افزایش ۳۵ درصدی مواجه است.

وی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی مشروبات الکی در استان افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال نیز ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در استان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از رشد ۵۱ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در استان خبر داد و افزود: ‌پلیس در زمینه تجهیزات دریافت ماهواره و اجرای طرح در خصوص نصابین ماهواره نیز اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

سردار صالحی مقابله با بزه کاری را از اولویت‌های پلیس زنجان برشمرد و بیان داشن: ۸۰ درصد زندانیانی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند، دارای جرم‌هایی نظیر مواد مخدر و سرقت هستند.

وی با بیان اینکه در استان رابطه معناداری در خصوص دو جرم سرقت و مواد مخدر وجود دارد، اضافه کرد: باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رضایتمندی پلیس نشان از عملکرد مطلوب پلیس دارد، اذعان داشت: شاخص‌های امنیت در استان افزایش یافته و استان زنجان همچنان از استان‌های امن کشور است.

وی در خصوص اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال نیز با اشاره به سیاست کوچه محوری بودن اقدامات در این چهارشنبه ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان کمترین آسیب را در چهارشنبه سوری به دنبال داشته است.

سردار صالحی با اشاره به مصدومیت ۷۰ نفر در حوادثچهارشنبه سوری سال گذشته یادآور شد: ۱۱ مورد آتش سوزی کوچک و متفرقه نیز در استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه پلیس در سال جاری با همه قوا به میدان می‌آید، تصریح کرد: مراکز تجاری، طلافروش‌ها، مراکز خرید زیر نظر پلیس است، افزود: همه اقدامات پلیس به نحو مطلوب انجام می‌شود تا چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست، ادامه داد: چهارشنبه آخر سال موضوع اجتماعی است خط قرمز پلیس در این روز آزار و اذیت مردم و زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات توسط عده‌ای از افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه با قانون شکنان برخورد شدید صورت می‌گیرد، افزود: قانون شکنان تا آخر تعطیلات می‌ه‌مان پلیس هستد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های پلیس در ایام تعطیلات ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ نیرو در این ایام به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف پلیس ایجاد آرامش برای مردم است، خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان حافظ اموال مردم در تعطیلات نوروز به مردم خدمات رسانی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۰۰ گشت در سطح استان در این ایام فعال هستند، ادامه داد: ۱۷ ایستگاه نیز علاوه بر مقرهای انتظامی خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نیز با ۴۵ تیم گشتی در محورهای مواصلاتی ارائه خدمت می‌کند، ادامه داد: ۲۴۸ نفر نیز در ماسئل ترافیکی خدمات ارائه می‌کنند.

سردار صالحی یادآور شد: ۷۳ تیم گشتی نیز خدمات ترافیکی به مردم ارائه خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز