خبرگزاری کار ایران

با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان؛

مراسم آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در زنجان کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۷۹

همزمان با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در خصوص بیست و یکمین سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آیین گرامیداشت این مناسبت شامگاه(۲۵ اسفند) در زنجان کلید خورد.

ایلنا: همزمان با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در خصوص بیست و یکمین سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آیین گرامیداشت این مناسبت شامگاه(۲۵ اسفند) در زنجان کلید خورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در قسمتی از این پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی آمده است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچون گذشته خود را مکلف به حمایت از این کانون‌های نور و نشاط می‌داند و در این طریق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. باشد که مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پیامی ابتکار تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را ایده‌ای ناب و فضیلتی پرثواب دانسته و آورده است: این ایده امروز تبدیل به جریانی سازنده و پربار شده ‌است.
نهالی که بیست و یک سال پیش با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خاک پاکِ مسجد جای گرفت و اینک چنان تنومند و پُر برگ و بار است که سرزمین پهناور ایران را در زیر سایه خویش گرفته و منشأ خیر و برکت فراوان شده است.
در بخش دیگری از پیام وزیر ارشاد آمده است؛ و اما آنچه بیش از همه در دایره فعالیت بیست و یک ساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مهم و قابل توجه است، حضور هزاران جوان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر در این کانون‌هاست و چه دستاوردی بالا‌تر از اینکه جوانان ایران اسلامی در خانه خدا، فرهنگ و هنر دینی را بیاموزند و به مراتب شایسته دست یابند.
از نظر اینجانب، جذب جوانانی که امروز بسیاری از آن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری صاحب سبک و سیاق شده‌اند مهم‌ترین دستاورد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.
در بخش پایانی پیام آمده است: از همه آنان که دل در گرو خدمت به خانه خدا و خلق خدا دارند و با اراده و اهتمام خویش در ایجاد و گسترش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش داشته‌اند و مساجد را به کانون گرم همگرایی، همدلی و آموزش جوانان بدل ساخته‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم. در آستانه سال جدید، بیست و یکمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانو‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را با شعار «مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت» در حالی گرامی می‌داریم که در روزهای پیش رو سراسر میهن اسلامی آکنده از رایحه گل‌های یاسی خواهد شد که سیره فاطمی را در یاد‌ها زنده‌ می‌کند.
این تقارن معنایی را به فال نیک می‌گیریم و به توفیق و تعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیش از پیش امیدواریم.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچون گذشته خود را مکلف به حمایت از این کانون‌های نور و نشاط می‌داند و در این طریق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. باشد که مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز