خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز طبیعت در استان زنجان صورت می گیرد؛

استقرار گشت های ویژه در مبادی ورودی شهرهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۸۴۳

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از استقرار اکیپ های ویژه در روز سیزده فروردین در مبادی ورودی شهرهای استان خبر داد.

ایلنا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: از ایجاد آتش در کنار درختان و مراتع به جدا پرهیز شود و در صورت روشن کردن آتش بعد از اطمینان کامل از خاموش شدن آتش محل اقامت را ترک کنند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، بهمن اسکندری امروز با اعلام این خبر گفت: در این طرح دو گشت فعال در شهرستان زنجان و یک گشت فعال در هر شهرستان با جدیت فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، اجرای این طرح با هدف جلوگیری از تخریب طبیعت اعم از آتش سوزی در دامان طبیعت و نیز شکستن درختان اجرا می شود.

اسکندری، توزیع بروشورهای با موضوع صیانت از طبیعت و فرهنگسازی و نیز نایلون های ویژه زباله بین عموم مردم را از دیگر برنامه های منابع طبیعی استان در روز طبیعت عنوان کرد.

این مقام مسئول در استان، از عموم هم استانی ها خواست در این روز از کندن بوته ها، شکستن شاخه های درختان و نهالها خودداری کنند و در حفظ و نگهداری طبیعت پیرامون خود کوشا باشند.

وی ادامه داد: از ایجاد آتش در کنار درختان و مراتع به جدا پرهیز شود و در صورت روشن کردن آتش بعد از اطمینان کامل از خاموش شدن آتش محل اقامت را ترک کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جمع آوری زباله ها موضوعی است که برخلاف تاکید سالیانه متاسفانه باز شاهد بی تفاوتی نسبت به این موضوع بوده ایم، اظهار کرد: هم استانی ها می توانند در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در دامن طبیعت مراتب را از طریق شماره تماس۱۵۰۴ به مرکز امداد جنگل و مراتع اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه باید هر روز به عنوان روز طبعیت مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید فرهنگسازی مطلوبی برای صیانت از منابع طبیعی صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه منابع طبیعی تصریح کرد: منابع طبیعی به عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی بشر همواره مورد توجه قرار گرفته اما استفاده مناسب از آن نمی‌شود.

اسکندری با بیان اینکه برخوردهای غیراصولی و بی‌توجهی‌های اعمال شده در زمینه ‌جنگل‌، مرتع و حفاظت از خاک و آبخیزها ریشه در سالیان دراز دارد، تصریح کرد: اکنون نیز روند تخریب این منابع حیاتی و خدادادی ادامه می‌یابد.

گفتنی است، در این روز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در خروجی های شهر با توزیع بروشور و نایلون جهت جمع آوری زباله مستفر هستند و با گشت زنی، مراتع و جنگلها را رصد خواهند کرد.

در پایان لازم به ذکر است: پخش تیزرهای تبلیغاتی با هدف ارتقا سطح آگاهی مردم از منابع طبیعی و توجه به موضوع منابع طبیعی جزو دیگر برنامه های منابع طبیعی استان در روز طبیعت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز