خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با خبرنگاران؛

برنامه‌های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در هفته سلامت تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۷۰

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برنامه‌های این معاونت را طی هفته شلامت تشریح کرد.

ایلنا: معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان, گفت: راهبرد خود مراقبتی ضرورت مهمی است که با گسترش این فرهنگ در سایه مشارکت مردمی و همکاری های بین بخشی می توان در پیشبرد آن گام‌های موثری را برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مظفر خلجی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این معاونت ارائه کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این معاونت در هفته سلامت گفت: امسال نیز طبق سنوات قبل برنامه‌های متنوعی در استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امسال هفته سلامت از ۱۸ فروردین آغاز و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که توسط سپاه استان طی این هفته اجرایی خواهد شد، توزیع بسته‌های بهداشتی در بین خانواده‌های بسیجیان است.

این مسئول همچنین به ارائه مشاوره‌های بهداشتی طی این هفته اشاره کرد و افزود: سنجش BMI، سنجش قند خون افراد، اجرای طرح سنجش فشار خون، سنجش سلامت نانوایی‌ها و آشپزخانه‌ها از برنامه‌هایی است که طی هفته سلامت اجرا خواهد شد.

خلجی ارائه خدمات رایگان به مردم و بسیجیان، بازرسی از مقرهای سپاه و بسیج در راستای تحقق اهداف بهداشتی سپاه و اهدای خون را از دیگر برنامه‌های اجرایی سپاه در هفته سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش ویژه کارکنان سپاه و سربازان وظیفه و اطلاع رسانی در زمینه آب های آلوده و نحوه تشخیص آن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته سلامت توسط معاونت بهداشتی سپاه استان اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته سلامت را از دیگر برنامه‌های معاون بهداشت و درمان سپاه استان اعلام کرد و توضیح داد: پاکسازی محیط، سرکشی از خانواده کارکنان، ارائه توصیه‌های بهداشتی در زمینه بیماری‌های واگیردار نیز از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت بهداشتی سپاه استان طی هفته سلامت صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان همچنین ویزیت رایگان بیماران را طی هفته سلامت از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه استان عنوان کرد و گفت: امسال در هر دو مرکز شهید مطهری و درمانگاه شهدای گمنام این خدمات ارائه خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود شعار امسال هفته سلامت را «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» اعلام کرد و خود مراقبتی را اینگونه تعریف کرد: خودمراقبتی یعنی ما رفتارهایی انجام دهیم که مراقب باشیم تا بیمار نشویم یا اگر بیمار هستیم، سریع تر بهبودی حاصل شود و از بروز عوارض بیماری جلوگیری شود که این کار تابع چارچوب های علمی و مشخص است.

خلجی با تاکید بر لزوم آموزش‌های لازم به افراد جامعه در زمینه خودمراقبتی توضیح داد: وقتی افراد آموزش دیدند که مراقب خود باشند، بخش عظیمی از بیماری های غیرواگیر قابل پیشگیری و عوامل خطرساز، کنترل می شوند.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد خود مراقبتی ضرورت مهمی است که با گسترش این فرهنگ در سایه مشارکت مردمی و همکاری های بین بخشی می توان در پیشبرد آن گام‌های موثری را برداشت.

خلجی در پایان با اشاره به شعار هر روز هفته سلامت اظهار کرد: طبق شعاری تعیین شده برای هر روز برنامه‌های متنوعی در استان اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز