خبرگزاری کار ایران

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان:

احیای امر به معروف تنها وظیفه نیروی انتظامی و گشت ارشاد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۱۳

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان گفت: احیای فریضه از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی، گشت ارشاد و نهادهای خاص نیست.

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری تذکر لسانی وظیفه همگانی است و باید این فریضه در کنار سایر فرائض احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی ناصر، در مراسم گرامیداشت شهید خلیلی طلبه ناهی از منکر در زنجان اظهار کرد: این مراسم به مناسبت گرامیداشت شهید امر به معروف و طلبه متعهد شهید خلیلی برگزار شده است.

ناصر، با بیان اینکه وظیفه همه افراد جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه و طلبه‌هاست که یاد و خاطره این شهید گرانقدر را در جامعه زنده نگه دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه استان زنجان نیز به همین منظور در همه مدارس بزرگداشتی برای این شهید برگزار کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه برخود وظیفه می‌دانند تا پیام این شهید را به جامعه گوشزد کنند، تصریح کرد: اقدام این شهید نشان داد که هنوز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده است و همه افراد جامعه باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان با اشاره به اینکه هنوز کسانی در نظام اسلامی زندگی می‌کنند که حاضرند برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از ناموس وهمه دارایی خود بگذرند، بیان داشت: ‌ چنین افرادی برای احیای این فریضه الهی جان خود را نیز فدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است، خاطرنشان کرد: احیای این فریضه تنها مخصوص نیروی انتظامی، گشت ارشاد و نهادهای خاص نیست.

وی با اشاره به اینکه در برابر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه افراد جامعه وظیفه دارند، تصریح کرد: برای احیای این فریضه در جامعه اسلامی باید همگان به وظیفه خود عمل کنند.

این مسئول با بیان اینکه احیای این فریضه از سوی افراد جامعه لبیک گویی به پیام دین مبین اسلام، قرآن و رهبری است، ابراز داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری تذکر لسانی وظیفه همگانی است و باید این فریضه در کنار سایر فرائض احیا شود.

گفتنی است، علی خلیلی طلبه ناهی از منکر۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ در حادثه‌ای دردناک که در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد، در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از ۱۵ دقیقه در خون خود می‌غلتید.

پیکر شهید ناهی از منکر حجت الاسلام علی خلیلی سه شنبه پنجم فروردین از مقابل مسجد النبی نارمک پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی به سمت قطعه شهدای بهشت زهرا تشییع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز