خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهرزنجان:

مالیات در زنجان باید منصفانه پیش بینی و وصول شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۱۲

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهرزنجان گفت: مالیات در زنجان باید منصفانه و متناسب با شرایط اقتصادی مردم استان پیش بینی و وصول شود.

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهرزنجان گفت: با توجه به اینکه در گذشته اغلب کیفیت آسفالت و پخش و زیرسازی آن مورد تایید نبوده باید شهرداری با دقت بیشتری آسفالت ریزی معابر را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, سعید خدادادی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از افزایش بی رویه میزان مالیات های پیش بینی شده برای استان افزود: در شرایطی که افزایش قیمتی در بخش زمین صورت نگرفته چرا باید میزان مالیات افزایش یابد؟

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که میانگین وصول مالیات در کشور پارسال ۵۴ درصد است وصول مالیات در زنجان ۱۲۴ درصد بوده است که این رقم موجب شده مالیات پیش بینی شده برای سال جاری در زنجان افزایش یابد.

عضو شورای شهر زنجان, با بیان اینکه مردم زنجان همواره حامی دولت هستند ابراز کرد: نباید با افزایش غیر منصفانه مالیات سبب نارضایتی مردم شد.

خدادادی, در بخش دیگری از سخنانش به آسفالت ریزی معابر شهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته اغلب کیفیت آسفالت و پخش و زیرسازی آن مورد تایید نبوده باید شهرداری با دقت بیشتری آسفالت ریزی معابر را انجام دهد.

وی, تصریح کرد: شورای شهر باید وظیفه نظارتی خود را در نظارت بر امور شهر به جد مورد توجه قرار دهد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: مسایلی درخصوص تجمیع قراردادهای عمرانی مطرح می شود که در صورت صحت باید شهرداری دلیل قابل قبولی برای این تصمیم ارائه دهد.

خدادادی متذکر شد: در شرایطی که بیکاری بیداد می کند تجمیع قراردادهای عمرانی و واگذاری پروژه ها به یک پیمانکار معقول نیست و فقط در رابطه با پروژه های حجیم می توان این اقدام را عملیاتی کرد.

وی, با اشاره به شایعاتی مبنی بر آلودگی هوای زنجان گفت: شورای شهر باید با هدف تامین آرامش روانی مردم قراردادی پژوهشی با کارشناسان منعقد کند تا صحت و سقم اظهار نظرهای مکرر در خصوص آلودگی هوای زنجان مشخص شود.

خدادادی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حساسیت شهروندان نسبت به سالم بودن هوای شهر باید سلامت هوا و محیط ریست مردم با انعقاد قراردادی با بخش خصوصی واجد شرایط به صورت دایمی رصد شده و به اطلاع شورا و مردم برسد.

این عضو شورای شهر زنجان, گریزی به وضعیت بیمه های ساختمانی زد و ابراز کرد: بیمه های ساختمانی باید کارآمد تر باشند و متناسب با هزینه دریافتی از شهروند خدمات بیمه ای ارائه دهند.

خدادادی, در رابطه با اعلام شهرداری مبنی بر عدم امکان حمایت مالی شهرداری به مساجد به دلیل بدهی های شهرداری اظهار کرد: حمایت یا عدم حمایت از مساجد به تشخیص شورای شهر بستگی دارد و براساس آن جهت عملیاتی شدن مصوب می شود همچنین مبلغ حمایت از مساجد در قبال سایر هزینه های بالای شهر ناچیز است بنابراین شهرداری در اجرای چنین مصوباتی باید از شورا تمکین کند.

دیگر عضو شورای شهر زنجان در ادامه با اشاره به تصمیات اتخاذ شده از سوی شهردار زنجان در حوزه فرهنگی گفت: اقدامات حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری باید با مشورت شورای شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی صورت پذیرد.

عباس راشاد اظهار کرد: متاسفانه شهرداری زنجان به انعقاد قرارداد با سازمان دارالقرآن و انتقال معاونت فرهنگی اجتماعی به ساختمان این دارالقران اقدام کرده است، این در حالیست که امکان تامین هزینه های این سازمان از عهده شهرداری خارج است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه سالانه دارالقرآن زنجان بین نیم تا یک میلیارد تومان است حال آنکه کل اعتبارات فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال گذشته بیش ازیک میلیارد بوده است.

راشاد تصریح کرد: با توجه به رسالتی که شورای شهر و شهرداری در سال جاری در حوزه فرهنگی به عهده دارد بازنگری و اصلاح تصمیم گیری ها در این حوزه ضروری است.

این عضو شورای شهرزنجان, همچنین از عدم ارائه لیست کامل املاک شهرداری از سوی شهرداری به شورا اظهار گلایه کرد و گفت: مادامی که شورا از دارایی های شهرداری آگاهی کامل نداشته باشد نمی تواند در زمینه هزینه و درآمد شهرداری تصممیم گیری درستی داشته باشد.

گفتنی است: در این جلسه درخواست استعفای ناصر صیدی بررسی و با رای اکثریت اعضا مورد موافقت قرار گرفت همچنین مقرر شد مصوبات شورای شهر زنجان در خصوص کمک به مساجد براساس اولویت عملی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز