خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تعاون یک ظرفیت مغفول مانده در ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۲۵

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان, با اشاره به مغفول ماندن تعاون در ایران, افزود: فعال کردن تعاونی ها یکی از راهکارها ی برون رفت از دغدغه معضل بیکاری در استان است.

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، نرخ بیکاری استان زنجان در سال ۹۱ را ۱۱.۲ درصد اعلام کرد و گفت: فعال کردن تعاونی‌ها یکی از راهکارهای برون رفت از دغدغه معضل بیکاری است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» احمد غریوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز دوشنبه(۱ اردیبهشت) دراولین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان زنجان تا پایان سال ۹۱ در حدود۱۱.۲ درصد گزارش شده است.

غریوی با بیان نرخ اشتغال استان زنجان ادامه داد: سهم بخش صنعت استان زنجان از اشتغال ۳۳.۷ درصد، بخش کشاورزی ۳۱.۴ درصد و بخش خدمات ۳۴.۹ درصد است.

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، در ادامه به برنامه‌های افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سال جاری اشاره کرد و افزود: توجه به بخش تعاونی‌ها یکی از راهکارهای برون رفت از معضل بیکاری در جامعه است.

این مقام مسئول در استان، به نحوه برخورد با کارفرما از سوی مسئولان و مدیران ارشد استان اشاره کرد و با یادآوری اینکه نحوه برخورد با سرمایه گذاران یکی از مولفه‌های جذب سرمایه گذاری برای اشتغالزایی در استان است، خاطرنشان شد: رونق اقتصادی استان در گرو جذب سرمایه گذران است.

غریوی در بخشی از سخنان خود، یکی از اولویتهای کاری خود را توجه به بخش تعاون عنوان کرد و خاطر نشان شد: تعاونی‌ها یکی از ظرفیتهای مغفول استان زنجان است که به آن توجه نشده است.

این مقام مسئول دراستان، تعداد تعاونی‌های استان زنجان را سه هزار و ۸۵۶ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۳ درصد این تعاونی‌ها در بخش کشاورزی، ۱۹ درصد در بخش صنعت و ۲۰ درصد در بخش خدمات و ۲۸ درصد در سایر گرایش‌ها فعال است.

به گفته وی ۵۷ درصد تعاونی‌های استان فعال، ۱۴ درصد در دست اقدام و ۲۹ درصد غیرفعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، به برنامه‌های هفته کارگر در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران نمونه، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبار روبی مزار شهدا و عیادت از کارگران بستری در بیمارستان‌ها از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

غریوی همچنین در زمینه برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر، در استان زنجان، گفت: در استان زنجان برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر نخواهیم داشت.

وی، در این زمینه با بیان اینکه کارگران می‌توانند با اخذ مجوز از فرمانداری تجمع کنند، افزود: ما برنامه‌ای برای رشد وتعالی رونق اقتصادی استان با توجه وظایف تعریف شده روابط کار را بعنوان یکی از بخش‌های کلیدی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خواهیم داشت.

این مسئول در استان، با بیان اینکه تعاون در ایران یک ظرفیت مغفول مانده است که به آن پرداخته نشده است، افزود: توسعه بخش تعاون می‌تواند در حل معضل بیکاری استان نقش اساسی داشته باشد.

غریوی، با اشاره به حل مشکل برخی واحد‌ها در استان زنجان، تصریح کرد: کارگران این واحد‌ها باید به موقع حقوق ومزایایی خود را در یافت کنند.

وی همچنین استان زنجان را دارای پتانسیلهای کشاورزی مطلوب در راستای توسعه اقتصادی برشمرد واظهار داشت: استان زنجان، استان امنی برای قابلیتهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در کشور است.

این مقام مسئول شناسایی قابلیت‌ها وظرفیتهای سرمایه گذاری استان را مهم ارزیابی کرد وافزود: کارفرمایان وسرمایه گذاران نباید سرمایه خود را برای سرمایه گذاری درمخاطره ببینند.

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، استان زنجان را دارای فرهنگ کار بالا عنوان کرد وگفت: برگزاری سلسله همایش‌ها در این زمینه بسیاز حائز اهمیت خواهد بود.

غریوی، با اشاره به اهمیت استفاده ازتسهیلات برای تعاونی‌ها، گفت: تعاونی‌های دارای بیشترین اشتغالزایی در الویت پرداخت تسهیلات خواهند بود.

مدیرکل تعادن، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، در پایان، خبر از تهیه سند توسعه اشتغال استان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز