خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان زنجان خبر داد:

رونمایی از پویا نمایی جهان وطن در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۱۱

مدیرکل محیط زیست استان زنجان از رونمایی از پویا نمایی جهان وطن در زنجان از سوی اداره کل محیط زیست خبر داد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان, با بیان اینکه در سال ۹۲ ردیف اعتباری برای مطالعات محیط زیست اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیون برای این امر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا "، امیر مهدویانی, امروز شنبه(۶اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره رونمایی از پویا نمایی جهان وطن از سوی اداره کل محیط زیست استان زنجان اظهار کرد: برای اولین بار این اداره کل در هفته زمین پاک اقدام به رونمایی این اثر فرهنگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته زمین پاک برنامه های مختلفی از سوی این اداره کل برگزار شده است، افزود: جشن روز زمین پاک دیروز در مجموعه ائل داغی زنجان برگزار شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جانمایی شرکت ملی سرب و روی زنجان ادامه داد: این جانمایی در سال ۸۸ انجام شده اما هنوز اقدام به جابه جایی کارخانه نشده است.

وی با اشاره به تعطیلی واحد سرب این شرکت بیان داشت: برنامه ای برای راه اندازی این مجموعه وجود ندارد.

" مهدویانی " همچنین در خصوص حیات وحش استان زنجان با اشاره به منطقه تحت مدیریت این سازمان در انگوران، سرخ آباد و پناهگاه حیات وحش زنجان خاطرنشان کرد: دو منطقه شکار ممنوعه خرمنه سر و فیل خاصه نیز از مناطق حفاظت شده استان محسوب می شود.

وی با اشاره برنامه های شرکت کالسیمن زنجان در خصوص برنامه های زیست محیطی ادامه داد: این شرکت برنامه خود را در این زمینه ارائه کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت فیلتر نصب کرده است، خاطرنشان کرد: نصب کوره القایی نیز در دستور کار این شرکت است که با نصب آن، کمترین میزان آلودگی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سه روش کنترلی برای کنترل آلاینده ها از سوی این اداره کل انجام می شود، بیان داشت: گزارش های خود اظهاری، بررسی های لازم و سیستم پایش لحظه ای و آنلاین از برنامه های این اداره کل است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه هر سه ماه یکبار واحدهای موجود پالایش می شوند، افزود: در سه ماهه چهارم سال گذشته ۲۲ واحد آلاینده شناسایی شده است که باید اقدامات لازم را برای کنترل آلایندگی خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد بیمارستان های استان به سیستم امحای زباله مجهز هستند، تصریح کرد: پنج درصد باقی مانده نیز از سیستم سایر بیمارستان ها استفاده می کنند.

مهدویانی با اشاره به مناقصه گذاشتن بازیافت زنجان از سوی شهرداری تصریح کرد: با اجرای این طرح میزان آلایندگی ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه مدیریت پسماندها قدرت اجرایی بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه مدیریت پسماند شهری باید شهرداران همکاری بیشتری داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۲ ردیف اعتباری برای مطالعات محیط زیست اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیون برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مسئله بود در اطراف شهر زنجان بیان داشت: زنجان از دو جهت غرب و شرق در معرض بو بود که در حال حاضر مسئله کشتارگاه و شهرک صنعتی حل شده و یک مورد نیز در جاده تبریز امسال اقدامات لازم را انجام می دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه بوی سامان شیمی هنوز حل نشده است، خاطرنشان کرد: این شرکت در حال تغییر فرآیندهای خود است.

وی در پایان بیان داشت: کارخانه روغن نباتی جهان نیز در حال حاضر اقدامات کنترلی را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز