خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان زنجان:

۱۳ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد زنجان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۱۶

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد زنجان هستند.

معاون کمیته امداد استان زنجان, گفت: این مددجویان به صورت مستمر از همه خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی اظهار کرد: پدیده زنان سرپرست خانوار به عنوان یک واقعیت جهانی همیشه مورد توجه بوده و این قشر به دلیل وجود مشکلات مختلف به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: به دلیل وجود مشکلات مختلف این گروه از قبیل تامین معاش خانواده، فرزندپروری و.. نیاز است، حمایت‌های لازم از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به این گروه مورد تاکید تعالیم ما در دین اسلام بوده و قوانین مصوب نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: در همین راستا کمیته امداد نیز در نگاهی نو با ارائه خدمات حمایتی و با شناخت طبیعت زنان سرپرست خانوار از نظر سنی، شرایط اجتماعی و خانوادگی اقدام به برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی متناسب با استعدادها و نیازهای آنها کرده است.

این مسئول با اشاره به بسترسازی این نهاد در راستای فراهم سازی شرایط لازم برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و حمایت‌های تحصیلی و فرهنگی که از فرزندان آنها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ارائه خدمات معافیت از خدمت سربازی فرزندان ذکور و حمایت‌های مالی و معنوی از فرزندان یتیم این گروه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در طول سال انجام می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات قابل ارائه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی کمیته امداد در این زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای به زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال طی سال ۹۱ و ۹۲ بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نیز از مجموع ۱۵ هزار و ۹۶۹ زن سرپرست خانوار استان زنجان ۱۳ هزار و ۷۶۲ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، تصریح کرد: این مددجویان به صورت مستمر از همه خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط کمیته امداد طی هفته زن اظهار داشت: تجلیل از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش و اهدای لوح و هدیه به آنها با مشارکت فرمانداری و استانداری، بازدید از خانواده‌های زن سرپرست خانوار در معیت مسئولان محلی در قالب طرح مفتاح‌الجنه، برگزاری مراسم جشن با حضور زنان سرپرست خانوار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع توانمندسازی با حضور زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های از برنامه‌هایی است که طی هفته زن در شهرستان‌ها اجرایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز