خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان تاکید کرد:

نقش شهرداری زنجان در توسعه کتابخانه‌ها پررنگ‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۰۸

شهردار باید در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی حضور یابد و نقش شهرداری زنجان در توسعه کتابخانه‌ها باید پررنگ‌تر شود.

فرماندار زنجان گفت: شهردار باید در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی حضور یابد و نقش شهرداری زنجان در توسعه کتابخانه‌ها باید پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» مجید فرخی، در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته سند مطالعه مفید شهرستان زنجان اظهار داشت: با توجه به شعار سال که اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی است، باید در راستای توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان اقدام کنیم.

فرماندار زنجان، با اشاره به اینکه بحثتوسعه کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار جامعه نقش ارزنده‌ای در ارتقای فرهنگ عمومی دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این انجمن با حضور مستمر خود به سمت تحقق فرمان رهبری گام بردارد.

این مسئول با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی باید استراتژی مناسبی را برای توسعه کتابخانه‌ها در استان در نظر بگیرد، اعلام کرد: باید برنامه‌ای راهبردی و بلند مدت برای توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه باید شاخص‌های مطالعه در شهرستان ارتقا یابد، تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم مسیر مناسبی را در توسعه مطالعه داشته باشیم، باید وضعیت مطالعه در شهرستان را طی چند سال اخیر بررسی کنیم.

فرخی به نیاز این انجمن به ارائه گزارش از شاخص‌های مطالعه در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از قبیل سرانه مطالعه، تعداد کتب حاضر و تعداد کتابخانه‌های شهرستان باید در دست این انجمن قرار گیرد.

فرماندار زنجان، با اشاره به اینکه باید وضعیت مطلوب مطالعه در شهرستان زنجان ترسیم شود، اظهار کرد: باید چشم‌اندازی از این وضعیت داشته باشیم تا با مقایسه وضعیت موجود امکان پیشرفت میسر شود.

این مسئول با اشاره به قانون تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: با توجه به این قوانین باید در صدد توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان باشیم.

وی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی خواست تا در جلسات این شورا حضور مستمر داشته باشند و متذکر شد: عدم حضور افراد در جلسات انجمن باعثمی‌شود، بررسی مشکلات کتابخانه‌ها در شهرستان زنجان با اختلال همراه باشد.

فرخی از مسئولین مربوطه خواست ارقام و اعداد بودجه عمرانی و کمک‌های مردمی برای ساخت کتابخانه‌ها را ارائه دهند و اضافه کرد: باید مشخص شود این ارقام در چه زمینه‌ای هزینه شده است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه محیط کتابخانه‌ها باید استاندارد باشد، گفت: استفاده از امکان بدون استفاده به عنوان کتابخانه به شرطی خوب است که استانداردسازی لازم در آن رعایت شده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه محیط کتابخانه باید در افراد ایجاد شوق و نشاط کند، تاکید کرد: این محیط باید به نحوی باشد که افراد برای حضور مجدد در این مکان ترغیب شوند.

وی با اشاره به وظیفه شهرداری برای حضور فعال در این جلسات تاکید کرد: شهرداری باید در توسعه کتابخانه‌ها حضوری پررنگ داشته باشد.

فرخی با اشاره به اینکه باید تعداد کتابخانه‌های شهرستان با توجه به جمعیت پراکنده شود، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های مساجد، اماکن فرهنگی و ٱموزش و پرورش برای افزایش سطح مطالعه استفاده شود.

فرماندار زنجان در پایان ادامه داد: در مناطقی که تراکم بالا بوده و میزان کتابخانه‌ها کم است شهرداری موظف به در اختیار قرار دادن زمین برای احداثکتابخانه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز