خبرگزاری کار ایران

رایزن ایران در کشور ارمنستان:

ارمنستان از ظرفیت بالایی برای حضور تجار ایرانی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۳۳

رایزن ایران در کشور ارمنستان گفت: ارمنستان از ظرفیت بالایی برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی برخوردار است.

رایزن ایران در کشور ارمنستان، گفت: روابط حسنه ایران و ارمنستان، نزدیکی جغرافیایی، پذیرش و اعزام هیات تجاری و وجود اتحادیه تجار ایرانی در ارمنستان و اتاق بازرگانی از مهم‌ترین نقاط قوت است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا»، آواریس آنیسی رایرن ایران در کشور ارمنستان امروزسه شنبه(۱۶ اردیبهشت) در جمع تجار استان زنجان اظهارداشت: ارمنستان کشوری با سه میلیون نفر جمعیت است که سه برابر همین رقم مقیم خارج از کشور هستند.

وی میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۹.۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی ۱۷ درصد، بخش صنعتی ۴۷ درصد و بخش خدمات نیز ۳۶ درصد از اقتصاد این کشور را به خود اختصاص داده است.

رایزن ایران در ارمنستان به فعالیت اکثر کارخانجات این کشور با حداقل ظرفیت اشاره کرد و یادآور شد: این کشور دارای منابع غنی در مواد معدنی مس، مولیبدن، آلومین، طلا و سنگ‌های تزینی است.

به گفته آنیسی صنعت این کشور در بخش‌های ماشین سازی، صنایع غذایی، تراش الماس و تولید ابزارآلات و داور فعال است.

وی با اشاره به روابط ایران و ارمنستان افزود: کشور ایران در قبال صادرات گاز به این کشور از برق ارمنستان بهره‌مند می‌شود.

این رایزن به کمک توسعه‌ای کشور‌ها به یکدیگر در قبال بهره گیری از خدمات کشور مورد نظر اشاره کرد و با یادآوری حضور کشورهایی همچون امریکا و ژاپن در عرصه‌های صنعتی کشور ارمنستان خاطرنشان کرد: رشد سرمایه گذاری خارجی یکی از عوامل بهبود وضعیت اقتصادی ارمنستان است.

وی همچنین از کشور ارمنستان به عنوان کشوری سرمایه پذیر یاد کرد و خطاب به تجار استان زنجان خواستار سرمایه گذاری در این کشور شد.

آنیسی عمده‌ترین واردات ارمنستان را نفت، خودرو، گندم، لوازم خانگی و دارو عنوان کرد و افزود: مس، آلیاژهای آهن، الماس تراشیده، ورق آلومینیوم، نیروی برق و دام زنده صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول در ارمنستان، به برخی نقاط قوت و ضعف ورود به عرصه سرمایه گذاری در کشور ارمنستان اشاره کرد و افزود: روابط حسنه ایران و ارمنستان، نزدیکی جغرافیایی، پذیرش و اعزام هیات تجاری و وجود اتحادیه تجار ایرانی در ارمنستان و اتاق بازرگانی از مهم‌ترین نقاط قوت است.

به گفته وی رقابت شدید بین تجار در ارمنستان و عدم استفاده تجار از تبلغ و ابزارهای پیشبرد فروش از نقاط ضعف تجار ایرانی است.

رایرن ایران در ارمنستان تنش سیاسی اکران با ارمنستان را یادآور شد و گفت: این تنش فرصت مناسبی برای تجار ایرانی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز