خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان:

بالغ بر ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۱۹

یکی از رویکردهای کمیته امداد در سال جدید استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و گسترش شبکه‌های نیکوکاری در قالب امدادیاران و نیروهای افتخاری است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از هزینه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان ابهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن داودی در مراسم تقدیر از رابطان فرهنگی همکار با کمیته امداد شهرستان ابهر اظهار کرد: رابطین نقش تاثیرگذاری در رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان دارند.

وی با اشاره به اینکه رابطین فرهنگی با بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد اقدام به ارائه مشاوره‌های تحصیلی به آنها می ‌کنند، اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در صورت بروز مشکل برای آنها و یا به وجود آمدن افت تحصیلی اقدامات لازم در زمینه برطرف ساختن مشکلات آنها انجام می‌دهند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف کمیته امداد ارتقای سطح تحصیلی و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد است، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمری که رابطین در رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشحویان انحام می‌دهند، شرایط تحصیلی این گروه بسیار مطلوب است.

این مسئول در ادامه با اشاره به رویکردهای جدید این نهاد در سال جاری بیان کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد در سال جدید استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و گسترش شبکه‌های نیکوکاری در قالب امدادیاران و نیروهای افتخاری است.

داودی با تاکید بر اینکه استفاده از توان و ظرفیت رابطین فرهنگی نیز در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف امداد در ارائه خدمات مختلف فکری، فرهنگی و اشتغالزایی توانمندسازی کامل خانواده‌های زیرپوشش از چرخه حمایتی امداد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به این گروه مورد تاکید تعالیم ما در دین اسلام بوده و قوانین مصوب نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: در همین راستا کمیته امداد نیز در نگاهی نو با ارائه خدمات حمایتی و با شناخت طبیعت زنان سرپرست خانوار از نظر سنی، شرایط اجتماعی و خانوادگی اقدام به برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی متناسب با استعدادها و نیازهای آنها کرده است.

این مسئول با اشاره به بسترسازی این نهاد در راستای فراهم سازی شرایط لازم برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و حمایت‌های تحصیلی و فرهنگی که از فرزندان آنها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ارائه خدمات معافیت از خدمت سربازی فرزندان ذکور و حمایت‌های مالی و معنوی از فرزندان یتیم این گروه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در طول سال انجام می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات قابل ارائه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی کمیته امداد در این زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای به زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۰ سال طی سال ۹۱ و ۹۲ بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نیز از مجموع ۱۵ هزار و ۹۶۹ زن سرپرست خانوار استان زنجان ۱۳ هزار و ۷۶۲ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، تصریح کرد: این مددجویان به صورت مستمر از همه خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از برپایی ۳۷ پایگاه حامی یابی در استان زنجان همزمان با ایام اعتکاف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان به منظور حمایت بهتر از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد از ظرفیت‌های مردمی بهره‌ گرفته و به همین منظور سالانه طرح‌های مشارکتی مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌ها به صورت ویژه در ایام خاصی از سال اجرایی می‌شود، گفت: امسال نیز همزمان با مراسم اعتکاف طرح‌های مشارکتی اکرام ایتام، محسنین، شفا، کوثر و آزادی زندانیان در استان زنجان اجرایی خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ثبت نام از حامیان با دایر ساختن ۳۷ پایگاه در کل استان انجام خواهد شد، توضیح داد: حامی یابی در مساجد و امامزاده‌هایی که مراسم اعتکاف در آنها برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در این ایام دفاتر ۱۱ گانه کمیته امداد و خانه انفاق زنجان واقع در سعدی وسط نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، خاطر نشان کرد: مردم استان زنجان در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۰۱۰۸۶۴۰۴۲۶۰۰۷ واریز کنند.

حسنلو با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب مراسم اعتکاف ۱۱۳ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و ۲۲ حامی نیز در قالب طرح محسنین جذب شد، بیان کرد: مبلغ کمک جمع‌آوری شده در اعتکاف سال گذشته نیز ۱۰۴ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی در ادامه از برگزاری همایش «همای رحمت» در شهرستان‌های استان همزمان با ماه رجب نیز خبر داد و گفت: در این همایش که با حضور حامیان و ایتام تحت کفالت آنها همراه است، طرح اکرام ایتام تشریح می‌شود. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان رحمت» در این ایام بیان کرد: در قالب این طرح جشن تولد ایتام زیر ۱۰ سال با حضور حامیان آنها برگزار می‌شود.

به گفته حسنلو در ایام اعتکاف بروشورهای تبلیغی نیز در محل‌هایی که اعتکاف برگزار می‌شود، در بین معتکفان توزیع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز