خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در دیدار با دانشجویان دوره های دافوس تاکید کرد:

فرماندهان باید از دانش و منطق مناسب برای تصمیم گیری در مواقع حساس برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۴۳

باورهای دینی مردم زنجان و تاثیری که دین در زندگی مردم دارد موجب شده که مردم زنجان محور مطمئنی برای همبستگی و پشتیبانی از نظام دینی و اسلامی ایران باشند.

استاندار زنجان، گفت: باورهای دینی مردم زنجان و تاثیری که دین در زندگی مردم دارد موجب شده که مردم زنجان محور مطمئنی برای همبستگی و پشتیبانی از نظام دینی و اسلامی ایران باشند.

به گزارش «خبرنگار» ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در دیدار با دانشجویان دوره دافوس ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان زنجان به گونه‌ای است که پس از عبور از رشته کوههای غربی، زنجان تنها راه دسترسی به آذربایجان، تهران و کردستان محسوب می‌شود.

جمعی از دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی موسوم به «دافوس آجا» با استاندار زنجان دیدار و گفتگو کردند.

۱۶ دانشجو کار‌شناسی ارشد رشته مدیریت دفاعی ارتش به منظور تکمیل فعالیت پژوهشی خود با رویکرد بررسی حرفه‌ای مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منطقه به همراه ۳ تن از اساتید خود با مهندس انصاری استاندار زنجان دیدارکردند.

استاندار زنجان در این دیدار نقش و کارکرد برگزاری دوره‌های دافوس برای افسران نیروی زمینی ارتش را بسیار مهم دانست و گفت: اهمیت این دوره‌ها به اهمیت نقش فرماندهی در نیروهای مسلح بر می‌گردد و ارتقاء سطح علمی و آموزشی فرماندهان تضمین کننده انسجام داخلی نیروهای مسلح است.

انصاری با بیان اینکه فرماندهان باید از دانش و منطق مناسبی برای تصمیم گیری در مواقع حساس برخوردار باشند، اظهار داشت: تبعیت نیروهای تحت امر در شرایط و موقعیت‌های حساس، علاوه بر انگیزه و ایمان به دانش نظامی و تجارب عملی فرماندهان در میادین سخت نیز بستگی دارد و افسران دافوس از این ویژگی‌ها برخوردارند.

مقام عالی استان با اشاره به ویژگی‌های منطقه‌ای استان زنجان گفت: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان زنجان به گونه‌ای است که پس از عبور از رشته کوههای غربی، زنجان تنها راه دسترسی به آذربایجان، تهران و کردستان محسوب می‌شود.

وی نقش استراتژیک زنجان در دوران جنگ جهانی دوم و در دوره صفویان را بسیار مهم دانست و گفت: در حوادثابتدای انقلاب و در ایام دفاع مقدس نیز زنجان همیشه به عنوان نقطه پشتیبانی مطمئن برای نیروهای مسلح به شمار رفته و نقش بی‌بدیلی در طول تاریخ ایفا نموده است.

انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: نقش پشتیبانی و دفاعی زنجان در طول تاریخ جنگ‌ها موجب شده در روحیات و نگرش مردم منطقه، مسئله امنیت گران‌ترین و مهم‌ترین سرمایه محسوب شود و نیروهای مسلح احترامی خاصی نزد مردم این منطقه دارند.

استاندار زنجان اهمیت موضوع تامین امنیت برای مردم استان را عامل مهم در اعزام نیرو در ایام دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: امنیت همواره وضعیت شکننده‌ای در زنجان داشته و مردم امنیت را کالای گرانبهایی می‌دانند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و یکی از مذهبی‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: باورهای دینی مردم زنجان و تاثیری که دین در زندگی مردم دارد موجب شده که مردم زنجان محور مطمئنی برای همبستگی و پشتیبانی از نظام دینی و اسلامی ایران باشند.

وی در بیان ویژگی‌ها و قابلیت‌های استان نیز اظهار داشت: بیش از ۹۷ درصد مردم استان به زبان ترکی صحبت می‌کنند و استان زنجان علاوه بر اینکه یکی از ۱۰ استان معدنی کشور است، یکی از شهرهای دانشگاهی کشور نیز به شمار می‌رود.

انصاری در پایان استان زنجان را به لحاظ کشاورزی از استان‌های پیشرو و غنی اعلام داشت و گفت: تنها ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی تولید شده در استان مصرف می‌شود و ۷۰درصد این محصولات جهت تامین امنیت غذایی کشور به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز