خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان:

قسمت‌های آسیب دیده بازار باید مرمت شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۱۴

اگر وضعیت بازار را ارتقا دهیم آثارش در کل شهر دیده خواهد شد / بازار قلب اقتصاد زنجان است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری میراثفرهنگی آماده انجام کار مشترک در بازار زنجان است، گفت: بازار زنجان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کشور و قلب اقتصاد زنجان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن امین در بازدید از بازار زنجان اظهار کرد: بازدید مشترک از محلات مختلف شهر هر دو هفته یکبار انجام می‌شود تا با ریز و درشت مشکلات آشنا شده و در اتاق جلسات بدانیم در مورد چه چیزی صحبت و تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های عمرانی، فرهنگی، شهرسازی را از نزدیک ببینیم، افزود: بازار قلب اقتصاد زنجان است.

شهردار زنجان با بیان اینکه مرکز تقسیم کالا در زنجان همچنان بازار است که باید ارتقا دهیم، تصریح کرد: اگر وضعیت بازار را ارتقا دهیم آثارش در کل شهر دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جاهایی که لازم است بازار مرمت شود باید مرمت شوند، بیان کرد: حفاری‌ها در بازار نباید غیرمهندسی و اصولی انجام شود.

امین با بیان اینکه بازار زنجان مغفول مانده و صدمه دیده است، گفت: به دنبال احیای بازار زنجان هستیم و با کار اصولی و همکاری دستگاه‌های متولی امورات بازار را سر و سامان خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: برای شروع کار باید با میراثفرهنگی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ضوابط میراثفرهنگی رعایت شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه اسم سرا‌ها باید با نام قدیم حفظ شود، افزود: قسمت‌های آسیب دیده بازار باید مرمت شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید کارکرد مجموعه بازار را با پروژه سبزه میدان هماهنگ کنیم، تصریح کرد: مسافران و گردشگران را بتوانیم به بازار بکشانیم.

امین با بیان اینکه شهرداری نگاه انتفاعی به بازار ندارد، ادامه داد: بازاریان نقطه نظرات خود را در مورد احیای بازار ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه انجام کارهای عمرانی و خدماتی با نظرات بازاریان انجام شود، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی موضوع خیلی مهمی است که باید در اطراف بازار ایجاد شوند.

شهردار زنجان گفت: به کمک معتمدین بازار و اصناف در ساماندهی بازار نیازمندیم که باید کمک حال شهرداری باشند.

در این بازدید خوئینی، معاون فرماندار زنجان، فخرالدین رستمی، سعید امیدی، پریسا شعبانی و رزاق محمدی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و سرپرست شهرداری منطقه سه، نماینده میراثفرهنگی زنجان و هیئت امنای بازار حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز