خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در زنجان:

ICF زیربنای تعیین نوع و شدت معلولیت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۸۱

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات موثر بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه معلولان گفت: ICF زیربنای تعیین نوع و شدت معلولیت است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، گفت: اعتبار ابلاغی برای تجهیزات توانبخشی به استان‌ها در سال جاری با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» یحیی سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور امروز(۲۸ اردیبهشت) در مراسم رونمایی از کتاب و نرم افزار ICF در استان زنجان اظهار کرد: این نرم افزار گام مهمی در عرصه شناسایی و تعیین نوع و شدت معلولیت جامعه معلولان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با راه اندازی این نرم افزار جامعه معلولان نیازمند به دریافت خدمات شناسایی و به موقع از این خدمات بهره‌مند می‌شوند، افزود: با اجرای این طرح در کشور می‌توان نسبت به ساماندهی معلولان از طیف معلولیت خفیف تا قوی اقدام کرد.

سخنگویی همچنین به توانبخشی بر محور خانواده اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ارائه خدمات به معلولان بدون مراجعه این قشر به مراکز توانبخشی و در منازل از سوی خانواده‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها اجرا می‌شود و هزینه ایاب و ذهاب و مراجعه خانواده‌ها به مراکز توانبخشی کاهش می‌یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون ۴ هزار ۵۰۰ خانوار در کشور تحت پوشش طرح توانبخشی مبنتی بر خانواده قرار داشتند که امسال این رقم به هفت هزار خانوار خواهد رسید.

وی همچنین به اشتغال مددجویان و آماده سازی شغلی برای مددجویان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های حوزه توانبخشی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی برای حرفه آموزی معلولان آغاز شده است که در راستای آن معلولان بدون دغدغه خاطر به اشتغال می‌پردازند.

سخنگویی همچنین به ارائه و توزیع تجهیزات توانبخشی در بین معلولان اشاره کرد و از افزایش اعتبار ارائه تجهیزات توانبخشی خبر داد و اظهار کرد: اعتبار ابلاغی برای تجهیزات توانبخشی به استان‌ها در سال جاری با رشد ۲۰۰ درصدی مواجه بود.

وی همچنین از صدور کارتهای مغناطیسی به زبان فارسی و لاتین ویژه معلولان کشور خبر داد و افزود: با استفاده از این کارت‌ها معلولان می‌توانند از خدمات ویژه معلولان در سطح ملی و فراملی بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز