خبرگزاری کار ایران

همزمان با برگزاری نه امین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان صورت گرفت؛

بازدید سفرای ۹ کشور خارجی از اماکن دیدنی تاریخی، گردشگری و تجاری زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۴۱

سفرای کشورهای خارجی همزمان با برگزاری نه امین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان حضور دارند و تا به امروز از موزه مردان نمکی و موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان، و طولانی‌ترین بازار سر پوشیده کشور در زنجان، گنبد عظیم سلطانیه همراه بامسابقه اسب دوانی با اسبهای محلی در چمن تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان زنجان، گفت: سفرای کشورهای خارجی همزمان با برگزاری نه امین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان حضور دارند و تا به امروز از موزه مردان نمکی و موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان، و طولانی‌ترین بازار سر پوشیده کشور در زنجان، گنبد عظیم سلطانیه همراه بامسابقه اسب دوانی با اسبهای محلی در چمن تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» مرتضی نجفلو، امروز با اعلام این خبر گفت: در سال جاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نهمین جشنواره ملی آش ایرانی ۹سفیر خارجی از از موزه مردان نمکی و موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان، وطولانی‌ترین بازار مسقف کشور در زنجان، گنبد عظیم سلطانیه همراه بامسابقه اسب دوانی با اسبهای محلی در چمن تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.
نجفلو با بیان اینکه سفرای کشورهای اتریش، ازبکستان، کره جنوبی، تاجکستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، پاکستان، ژاپن، مالزی، در این جشنواره حضور دارند افزود: نه امین جشنوراه ملی آش ایرانی از ۲۶ اردیبهشت تا یک هفته در حال برگزار است که با استقبالبی نظیر شهروندان وهموطنان از سراسر ایران برخوردار است.
وی در ادامه خاطر نشان شد: از ۲۴ استان ایران برای شرکت دراین جشنواره به زنجان آمدند و ۳۰استان نیز برای عرضه محصولات وصنایع دستی ایران بومی محلی ایرانی در حاشیه این جشنواره برای عرضه محصولات بومی ومحلی در مجموعه گردشگری تفریحی گاوازنگ «ائل داغی» زنجان حضور دارند.
نجلفو درادامه خبر از بازدید موزه‌های استان به صورت رایگان داد و گفت: این بازدید در هفته میراثفرهنگی همزمان با سراسر کشور برای بازدید کنندگان به صورت رایگان است.
گفتنی است در این جشنواره شاهد هنرنمایی هموطنان از اقصا نقاط ایران اسلامی در زمینه اجرای موسیقی ورقص‌های محلی سنتی از جمله منطقه ترک، کرد وعرب نشین همراه با شمشیربازی در مجموعه تفریحی گردشگری «ائل داغی زنجان هستیم که به هنرنمایی پرداختند که هموطنان ایرانی می‌توانند هر روز غروب بوی آش ایرانی را برای سرو آن در کنار سیاه چادرهای عشایری از اقوام مختلف ایران را در این مجموعه شاهد باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز