خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت ایجاد و استقرارواحدهای صنعتی متناسب با ظرفیت ها و زیرساختهای شهرک های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۹۷

استاندار زنجان, در خصوص تامین زیرساختهای مور نیاز شهرکهای صنعتی نیز تصریح داشت: استقرار زیرساختها نیز امری تدریجی است و قرار نیست از ابتدای استقرار و تاسیس واحد های صنعتی همه خدمات تامین شود.

استاندار زنجان گفت: آب مورد نیاز واحدهایی که قرار است در این شهرک مستقر شوند نباید بیشتر از میزان برآورد شده باشد لذا در صدور جواز تاسیس و عقد قرار داد با صنایع این موضوع باید لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری, در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی اظهار داشت: استقرار واحدهای صنعتی باید متناسب با ظرفیت ها و زیرساختهای شهرک صنعتی ایجاد شوند.

کارگروه امور اقتصادی و تولیدی به ریاست مهندس انصاری استاندار زنجان تشکیل جلسه داد.

استاندار زنجان با اشاره به محدودیت زمین جهت اختصاص به واحدهای صنعتی اظهار داشت: استقرار واحدهای صنعتی باید متناسب با ظرفیت ها و زیرساختهای شهرک های صنعتی ایجاد شوند.

وی در خصوص تامین زیرساختهای مور نیاز شهرکهای صنعتی نیز تصریح داشت: استقرار زیرساختها نیز امری تدریجی است و قرار نیست از ابتدای استقرار و تاسیس واحد های صنعتی همه خدمات تامین شود.

وی در بحثتامین آب واحد های صنعتی تاکید نمود: به دلیل محدودیت منابع آبی کشور، امکان تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در هنگام صدور جواز تاسیس باید بررسی شده و صورت عدم تامین، سرمایه گذارن باید به منطقه دیگری که مشکل تامین آب ندارند هدایت شوند.

مقام عالی استان در ادامه تصریح کرد: شرکت مخابرات شرکتی خصوصی و انحصاری است و وظیفه دارد بدون دریافت هزینه ای، به ارائه خدمات بپردازد.

استاندار زنجان در خصوص شهرک صنعتی افق ابهر بر برآورد دقیق سقف آب مورد نیاز این شهرک تاکید نمود و گفت: آب مورد نیاز واحدهایی که قرار است در این شهرک مستقر شوند نباید بیشتر از میزان برآورد شده باشد لذا در صدور جواز تاسیس و عقد قرار داد با صنایع این موضوع باید لحاظ شود.

در این جلسه علی معصومی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در ارائه گزارشی از وضعیت شرکتهای صنعتی استان اظهار داشت: سال گذشته ۷۱۰ فقره مجوز تاسیس و طرح توسعه شهرک صنعتی در استان صادر شد که از این تعداد ۸۰ فقره مربوط به مجوز طرح توسعه و ۶۳۰ فقره مربوط به جواز تاسیس ایجادی شهرک بوده که نسبت به سال ۹۱،۳۶ درصد رشد داشته است.

وی میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این تعداد شهرک صنعتی را ۵ هزار و۶۳۵ میلیارد تومان و تعداد اشتغال را ۲۱ هزار نفر عنوان نمود و گفت: میزان سرمایه گذاری نسبت به سال ۹۱،۵۸ درصد و اشتغال حاصل از فعالیت این شهرک ها ۵۲ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، ۱۴۲ فقره از مجوزهای تاسیس و۳۰ فقره از مجوز های طرح توسعه شهرک، فعالیت های اجرایی خود را آغاز کردند.

ناصر صیدی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان نیز به وضعیت زیر ساخت های موجود در نواحی صنعتی این استان اشاره نمود و با بیان اینکه تامین کلیه زیرساختهای مورد نیاز ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: همکاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان برای تامین زیرساخت های مورد نیاز در شهرک های صنعتی امری ضروری است.

گفتنی است: در حال حاضر ۱۳ شهرک صنعتی در مرحله واگذاری زمین و تکمیل زیرساختها و ۶ شهرک در مرحله مکان یابی می باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز