خبرگزاری کار ایران

استاد موسیقی ایران در lمراسم جشن سومین سال تاسیس کانون

حس دوستی و مهربانی در انجمن حمایت از بیماران سرطانی «مهرانه» زنجان موج می زند

کد خبر : ۱۷۱۲۰۶

سومین سال تاسیس کانون مهر دانشگاه زنجان فرصت مناسبی بود تا دانشجویان این کانون در حرکتی ماندگار با دعوت از گروه هم آوایان به سرپرستی استاد حسین علیزاده برای اجرای برنامه مهر و مهرورزی را در زنجان بار دیگر جشن بگیرند.

گروه موسیقی هم آوایان به سرپرستی " حسین علیزاده " در جشن سومین سال تاسیس کانون مهرانه دانشگاه زنجان به همراه اعضای این گروه از روند مراحل کار اجرای طرح بزرگ مرکز رادیوتراپی و کلینیک بیماران سرطانی انجمن مهرانه بازدید کردند و در ادامه در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " استاد حسین علیزاده و اعضای این گروه موسیقی در ابتدای بازدید، با پرداختن به زحمات و تلاش های خیران در ساخت این مرکز درمانی، گفت: در مهرانه حس نوع دوستی و مهربانی موج می زند و این گونه تصاویر در زندگی همواره ثبت می شود.

علیزاده با بیان اینکه، وقتی در این محیط قدم می زنیم تنها عشق و مهربانی مردمان این دیار و احساس مسئولیت در قبال همنوعان به چشم می آید, گفت: به رغم مشکلات و کاستی ها در روند شکل گیری این طرح زنجانی ها سنگ تمام گذاشته اندو هم آوایان نیز با برگزاری این برنامه سعی دارد برای از دوش هموطنان بردارد.

علیزاده، با بیان اینکه راه اندازی چنین مجموعه هایی احساس امید را در دل هنرمندان زنده کرده افزود: این در شرایطی است که بیشتر هموطنان ما در شرایط اقتصادی مطلوبی به سر نمی برد و با برخی مشکلات بهداشتی دست به گریبان هستند.

این استاد موسیقی ایرانی، با اشاره به راه اندازی کلینیک و مرکز رادیوتراپی مهرانهاظهار کرد: به رغم مشکلات و کاستی ها در روند شکل گیری این طرح زنجانی ها سنگ تمام گذاشته اندو هم آوایان نیز با برگزاری این برنامه سعی دارد برای از دوش هموطنان بردارد.

علیزاده، با تاکید بر اینکه تا زمانی که در قید حیات است حمایت از بیماران سرطانی را با برگزاری کنسرت و سایر حمایتها دنبال خواهد کرد، افزود: برنامه های اجرای شده از سوی اساتید موسیقی اثر معنوی در جامعه می گذارد و هم آوایان از این قاعده مستثنی نیست.

استاد موسیقی ایران، با تاکید بر اینکه جامعه، هنرمندان خود را در سایه برگزاری چنین برنامه هایی از نزدیک می شناسند، عنوان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی عشق و ایمان را در دل هنرمندان ایجاد می کند چرا که هنرمند واژه ای مقدس است.

آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی، با تاکید بر اینکه با تکیه کردن به یک نوع از موسیقی نمی توان جوابگوی تمام مخاطبان در سطح جامعه شد، افزود: در یک قرن گذشته نگاه نسل جوان به موسیقی متفاوت شده و موسیقی ایرانی به دلیل برخورداری از نغمات و نواهای مختلف در شادی ها و غم ها نیز می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

علیزاده، موسیقی را هنری برای رسیدن به آرامش و احساس درون معرفی کرد و با اشاره به راه اندازی کانون چاووش بای اجراهای همسو با تحولات سیاسی و اجتماعی حاکم در جامعه، گفت: در آن دوره شکلی از موسیقی ایجاد شد که فاصله چندانی با روند تحولات حاکم در جامعه نداشت و سعی بر این بود که مردم انقلابی آن روزها فاصله چندانی با موسیقی نداشته باشند.

همچنین در ادامه برنامه گروه هم آوایان در دو بخش اجرا شد که قسمت نخست به یاد استاد لطفی بود.

در ادامه این برنامه بخش هایی از مجموعه آلبوم «یار مرا» اجرا شد. بازخوانی تصنیف های «دل دیوانه» و «بیا تا گل برافشانیم» بخشی از اجراهای محمد معتمدی روی آهنگهای استاد علیزاده در این برنامه موسیقی بود.

گفتنی است: برخی مراکز علمی وآموزشی, بانکها, سازمانها ونهادهای خصوصی وغیر خصوصی دراستان زنجان دارای کانونهای درراستای حمایت از انجمن بیمارن سرطانی " مهرانه " زنجان در خصوص کمک به همنوعان خود فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز