خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

استان زنجان با کمبود شدید آب روبرو است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۳۰

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به بحران کمک آبی در کشور و استان زنجان, گفت: استان زنجان با کمبود شدید آب روبرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان, گفت: در بعضی از نقاط شهر ابهر تنش بحران آبی وجود دارد که برای رفع این مشکل چاههای جدید حفر شده است و با برنامه ریزی های انجام شده این چاه ها به زودی وارد مدار بهره برداری می شوند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان,، مسلم پورنصرت, در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در سالهاتی آینده جمعیت کشور به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و این در صورتی است که آب های تجدید پذیر رو به کاهش است.

پور نصرت با بیان اینکه از سه منطقه سایان، ذاکر بناب و سد تهم به عنوان ذخایر تامین آب زنجان هستند نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر سفره های آب زیرمینی به دلیل کاهش میزان بارندگی ها کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان مقدار مصرف آب دراین استان طی سال ۱۳۹۰را کمتر از ۱۵ میلیون مترمکعب و میزان آب ورودی به سدهای این استان را ۲۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: در سال آبی ۹۲-۹۱ مقدار مصرف آب به ۶/۲۱ میلیون متر مکعب افزایش و میزان آب ورودی به سدهای این استان نیز به ۱۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

پورنصرت در ادامه با اشاره به بحران کاهش آبی و مدیریت مصرف بهینه آب در کشور واستان گفت: از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۹۲ میزان مصرف آب در زنجان ۱۲ درصد رشد داشته و مصرف آب از ۲۷۰ میلیون مترمکعب در سال ۸۹ به ۷/۳۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ رسیده است.

وی میزان مخازن آبی استان زنجان را ۸۱ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: ۳۰ هزار مترمکعب مخزن در دست اجرا بوده و باید ۴۶ هزار مترمکعب مخزن نیز بسازیم تا به نرم کشوری برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: احداثغیر اصولی تاسیسات آبرسانی گلشهر کاظمیه از سوی تعاونی مربوطه بدون احداثمخازن، فرسودگی شبکه توزیع آب به میزان حدود ۵۰ درصد و درپی آن افزایش هدر رفت آب ازجمله مشکلات تاسیسات آبرسانی شهرزنجان است.

پورنصرت در بخشی از سخنان خود به کاهش ۱۷ درصدی میزان بارش در منطقه سد تهم اشاره کرد و یاد آورشد: منابع آبی در ابهر نیز دچار مشکل جدی شده و از تعداد مخازن آب در این شهرستان کم شده است.

وی همچنین د راین خصوص تاکید کرد: به دلیل کمبود منابع آبی در ابهر کیفیت آب برخی از چاهها تغییر کرده و در این راستا برخی از چاههای مذکور از چرخه خدمات رسانی خارج شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در بعضی از نقاط شهر ابهر تنش آبی وجود دارد که برای رفع این مشکل چاههای جدید حفر شده است و با برنامه ریزی های انجام شده این چاه ها به زودی وارد مدار بهره برداری می شوند.

پورنصرت مدیریت مصرف آب در شهرها و روان آب ها را مهم عنوان و ابراز کرد: برای کاهش تنش آبی موجود باید با اتخاذ راهکارهای لازم این روند مدیریت شود.

پورنصرت سرانه مصرف آب در کشور را ۱۸۰ لیتر برای هر نفر به صورت روزانه عنوان و اذعان کرد: این میزان مصرف در استان زنجان ۲۰۰ لیتر به ازاء هر نفر در طول روز است.

وی در پایان بر لزوم توجه افراد به ویژه دستگاههای دولتی بر عدم بهره گیری از انشعابات غیر مجاز تاکید و اظهار داشت: پارسال یک هزارو ۷۲۵ انشعاب غیر مجاز در استان زنجان کشف شده است.

گفتنی است در پایان این مصاحبه مطبوعاتی خبرنگاران از تصفیه خانه آب زنجان بازید کردند که ۶۰ درصد آب زنجان را تامین می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز