خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان:

نیازهای بیماران صعب العلاج از سوی استانداری زنجان پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۰۳

اختصاص یک بخش ویژه در صدا و سیما به آموزش و برنامه سازی برای سبک زندگی با نشاط و سالم برای مردم و بیماران، ضروری است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان, گفت: خانواده های کلیوی بد سرپرست و معتاد به صورت مقطعی توسط کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی حمایت شده و دفترچه خاص برای بیماران مراقبتی و دارای پرونده در انجمن های خیریه، صادر شود.

به گزارش ایلنا از زنجان, مسیح اله سلطانی افزود: تشکیل جلسات فصلی برای بررسی و اجرای نیازهای بیماران صعب العلاج ضروری است و استانداری زنجان در راستای رفع مشکلات این بیماران تلاش می کند.

در ادامه مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به اقدامات انجام شده از سوی این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن کلیوی زنجان با انعقاد تفاهم نامه هایی با دانشگاه ها و آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای بیماران کلیوی است.

محمدرضا طهماسبی افزود: برنامه های آموزشی و پیشگیری انجمن کلیوی زنجان در جهت مقابله با افزایش بیماران کلیوی، اجرا می شود.

وی ادامه داد: موسسات خیریه به ویژه انجمن کلیوی زنجان در جبران و تامین بخش عظیمی از نیازهای درمانی و اجتماعی بیماران، توانمند هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تاکید کرد: خانواده های کلیوی بد سرپرست و معتاد به صورت مقطعی توسط کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی حمایت شده و دفترچه خاص برای بیماران مراقبتی و دارای پرونده در انجمن های خیریه، صادر شود.

طهماسبی به رعایت حال بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: بیماران کلیوی در بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی مراکز درمانی، خارج از نوبت پذیرش شوند.

در این جلسه رویا قهرمانی کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز تصریح کرد: مجوز پیوند کلیه در زنجان اخذ شده و با پایان دوره آموزش یکی از پزشکان نفرولوژ، پیوند کلیه در زنجان انجام می شود و این دانشگاه با همکاری انجمن کلیوی زنجان، در تمام شهرستان های تابعه استان، اقدام به راه اندازی مراکز دیالیز کرده است.

مجید صادقی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به بازنگری برنامه های قبلی و تاکید به جمع بندی دقیق آماری به تفکیک نوع بیماری، گفت: دفترچه رایگان به گروه هدف با مراجعه مستقیم افراد با خانواده به بیمه سلامت، صادر می شود.

فرهاد میزایی معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان نیز برای کمک به بیماران دیالیزی اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این سازمان می تواند به خانواده های دیالیزی بالای ۶۶ درصد از کارافتادگی، بر اساس گواهی پزشک و معرفی انجمن کلیوی، پرونده تشکیل داده و مستمری بپردازد.

در این جلسه دکتر نوروزی معاون بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از اعضاء سازمان داوطلبان و جوانان در برگزاری همایش ها، جذب مشارکت های مردمی، اطلاع رسانی ها و بازتوانی بیماران تلاش می کند.

پرویز غیاثی مدیر تولید و پخش خبر صدا و سیمای مرکز زنجان به برجسته کردن موضوع پیشگیری اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص یک بخش ویژه در صدا و سیما به آموزش و برنامه سازی برای سبک زندگی با نشاط و سالم برای مردم و بیماران، ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز